Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, Sylvia du har ju sprungit det här loppet förr

En del justeringar av banan tydligen. Banan går nu längs Riksgatan rakt igenom riksdags kvarteren. Första loppet någonsin som gått där, enl infon jag fick idag.

Usch ja! Påminn mig inte! (#)

Det stod att det skulle bli bättre väg för löparna iom justeringen. Undras hur de menar "bättre"?

Jag känner inte till Stockholm, så jag kan inte föreställa mig alls hur det blir istället.

Nerifrån vattnet (i Tanto alltså) går det svagt uppför i ungefär 700m.

Tanto upp till Götgatan fick jag till ung. 45 meters höjdskillnad enligt gmap-pedometersidan

Ja huvaligen stigningen från tanto är inte så himla rolig, men det är bara att bita ihop och tänka att då har man inte så långt kvar sen.

Enligt arrangören är skillnaden mellan banans högsta och lägsta punkt 18 meter...

Aha, då är gmap-kartan i fot fast man har valt "Metric" för distanser.
BILD:http://i29.tinypic.com/30uz6gy.jpg

Jag har fått ont i foten och ägnar mig åt att vila istället för att vässa formen som planerat. Har Tjejmilen inplanerat som lite träningspass nästa söndag men jag hoppar nog hellre över den och vilar mig hel till halvmaran. Startar hellre otränad på halvm

Men här ska jag peppa er ordentligt:

Halvmaran går samma dag som Uppsala Monster Tur 100 KM. Så när ni startar klockan 16:30 så har vi redan sprungit i 9,5 timmar. Flera av oss i Uppsala kommer då att ha bortåt 21095 meter kvar att springa precis som ni

bra pepp där Micke!
jag ska tänka på er när jag startar på halvmaran!