Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:16Om jag ska flumna ur ännu mer på samma tema kan jag känna mig osäker på om det är vårt samhälle som skapar osäkerhet, eller osäkerheten som skapar samhället.
En annan parallell är att jag tycker att det är obehagligt att flyga, mer för varje år faktiskt.
Om jag ska flumna ur ännu mer på samma tema kan jag känna mig osäker på om det är vårt samhälle som skapar osäkerhet, eller osäkerheten som skapar samhället.
En annan parallell är att jag tycker att det är obehagligt att flyga, mer för varje år faktiskt.
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:19Jag tränade som ensam tjej i en klubb under ganska lång tid, så jag är fullständigt medveten om hur hjälplös en kvinna kan bli om en fullvuxen karl sätter hela sin vikt och styrka emot en. Jag lärde mig också att jag, när adrenalinet rinner till och jag b
Jag tränade som ensam tjej i en klubb under ganska lång tid, så jag är fullständigt medveten om hur hjälplös en kvinna kan bli om en fullvuxen karl sätter hela sin vikt och styrka emot en. Jag lärde mig också att jag, när adrenalinet rinner till och jag b
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:32Fredrik: Jag känner mig lite osäker på hur jag ska tolka ditt senaste inlägg. Börjar du inte nosa lite på fobier nu? Alltså när en normal rädsla börjar bli så stark att den får en att undvika att göra saker som man hade velat göra?
Fredrik: Jag känner mig lite osäker på hur jag ska tolka ditt senaste inlägg. Börjar du inte nosa lite på fobier nu? Alltså när en normal rädsla börjar bli så stark att den får en att undvika att göra saker som man hade velat göra?
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:35Jag tror att det är väldigt svårt att våldta någon som är något sånär nykter och verkligen gör motstånd, i synnerhet på öppen plats. Det bygger nog väldigt mycket på att man kan skrämma offret till lydnad. Är vapen med i bilden blir det naturligtvis svåra
Jag tror att det är väldigt svårt att våldta någon som är något sånär nykter och verkligen gör motstånd, i synnerhet på öppen plats. Det bygger nog väldigt mycket på att man kan skrämma offret till lydnad. Är vapen med i bilden blir det naturligtvis svåra
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:40Det finns kampsporter och kampsporter, och instruktörer och instruktörer. En lärde ut hur man parerar ett slag mot ansiktet (alternativt en hög kniv) och sedan går in bakom angriparen och vrider om nacken på honom/henne; "Strictly for self defense!" no ki
Det finns kampsporter och kampsporter, och instruktörer och instruktörer. En lärde ut hur man parerar ett slag mot ansiktet (alternativt en hög kniv) och sedan går in bakom angriparen och vrider om nacken på honom/henne; "Strictly for self defense!" no ki
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:41Fobi är när det börjar anta sjukliga proportioner vilket jag inte tror att det är frågan om här. Men det är kanske besläktat.
Fobi är när det börjar anta sjukliga proportioner vilket jag inte tror att det är frågan om här. Men det är kanske besläktat.
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:43Kan ni läsa tankar? Jag har just funderat i 13.3 km och kommer vidta tre åtgärder:
1. Springa flera pass med långa intervaller
2. Gå självförsvarskurs (tips på sådana i göteborgsområder mottages tacksamt)
3. Skaffa mig något som piper illa och/eller en i
Kan ni läsa tankar? Jag har just funderat i 13.3 km och kommer vidta tre åtgärder:
1. Springa flera pass med långa intervaller
2. Gå självförsvarskurs (tips på sådana i göteborgsområder mottages tacksamt)
3. Skaffa mig något som piper illa och/eller en i
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:46Ling: Ah, då förstår jag med 🙂
Det fanns ingen chans att hållas med såna olater som tur är, annars är det säkert bekvämare att brottas med någon som inte väger minst 15kg mer i muskler än en själv 🙂
Ahhh, nu börjar jag ju sakna kampsporten igen... :
Ling: Ah, då förstår jag med 🙂
Det fanns ingen chans att hållas med såna olater som tur är, annars är det säkert bekvämare att brottas med någon som inte väger minst 15kg mer i muskler än en själv 🙂
Ahhh, nu börjar jag ju sakna kampsporten igen... :
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:53Fobi är väl när man undviker att göra saker som man egentligen hade velat för att de obehagliga känslorna är, för en, ohanterbara, som t.ex. att dra sig för att flyga trots att man vill åka på semester för att man är flygrädd? Osäker på vart gränsen går,
Fobi är väl när man undviker att göra saker som man egentligen hade velat för att de obehagliga känslorna är, för en, ohanterbara, som t.ex. att dra sig för att flyga trots att man vill åka på semester för att man är flygrädd? Osäker på vart gränsen går,
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:56Ohanterbar är nog nyckelordet där.
Ohanterbar är nog nyckelordet där.