Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 10:21Krävs enormt mycket träning för att kampsportstekniker ska löna sig om man inte lyckas överraska angriparen, typ spark i skrevet och sen springa därifrån. En kvinna som stannar och slåss för att vinna över en man måste vara enormt skicklig.
Som 70 kg:s m
Krävs enormt mycket träning för att kampsportstekniker ska löna sig om man inte lyckas överraska angriparen, typ spark i skrevet och sen springa därifrån. En kvinna som stannar och slåss för att vinna över en man måste vara enormt skicklig.
Som 70 kg:s m
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 10:38Håller med Krister. Jag hade en kompis på gymnasiet som tränat väldigt mycket kampsport och skröt om det. Någon lackade ihop och han fick tokstryk - det hjälpte alltså icke. (#)
Det handlar nog om att väcka respekt genom att utstråla fullständig galenska
Håller med Krister. Jag hade en kompis på gymnasiet som tränat väldigt mycket kampsport och skröt om det. Någon lackade ihop och han fick tokstryk - det hjälpte alltså icke. (#)
Det handlar nog om att väcka respekt genom att utstråla fullständig galenska
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 11:26Oj vad många goda råd!
Men vad ska man göra om man blir totalt överrumplad, ikullknuffad och får armen uppbänd bakom ryggen under olidlig smärta?
Jag är fortfarande glad att jag är man & att jag hade det goda (?) omdömet att slåss lite då & då som liten
Oj vad många goda råd!
Men vad ska man göra om man blir totalt överrumplad, ikullknuffad och får armen uppbänd bakom ryggen under olidlig smärta?
Jag är fortfarande glad att jag är man & att jag hade det goda (?) omdömet att slåss lite då & då som liten
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 12:52Första slaget vinner oftast i gatu&cafeslagsmål.
Första slaget vinner oftast i gatu&cafeslagsmål.
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 14:45Fp David: Inte alls sant att första slaget oftast vinner. Första träffen däremot vinner nästan alltid eftersom det är väldigt få som klarar av att ta emot fler än en träff!
Fp David: Inte alls sant att första slaget oftast vinner. Första träffen däremot vinner nästan alltid eftersom det är väldigt få som klarar av att ta emot fler än en träff!
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 15:33Ska man applicera en teknisk diskussion på gatuvåld så är det enda som gäller att ha ett litet fåtal tekniker som sitter i ryggmärgen. Dessa ska helst vara så fula/osportsliga som möjligt. Våld på gatan är ingen olympiad. Det ges inga stilpoäng direkt...
Ska man applicera en teknisk diskussion på gatuvåld så är det enda som gäller att ha ett litet fåtal tekniker som sitter i ryggmärgen. Dessa ska helst vara så fula/osportsliga som möjligt. Våld på gatan är ingen olympiad. Det ges inga stilpoäng direkt...
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 18:11Jag pratade inte om skuggboxning utan om gatu&cafeslagsmål.
Jag pratade inte om skuggboxning utan om gatu&cafeslagsmål.
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 18:12Hej!
Jag tycker också att det är obehagligt att springa när det är mörkt. Jag har löst problemet genom att låna någon av grannarnas hundar. Även om de inte är direkt skräckinjagande så känner jag mig i alla fall tryggare. Grannarna brukar också tycka att
Hej!
Jag tycker också att det är obehagligt att springa när det är mörkt. Jag har löst problemet genom att låna någon av grannarnas hundar. Även om de inte är direkt skräckinjagande så känner jag mig i alla fall tryggare. Grannarna brukar också tycka att
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 18:28Krister, ursäkta om jag skriver det här, för nu är det risk att vi ramlar in i det svarta hål till diskussion som kallas "vilken kampsport är bäst" ... Ingen kampsport är bäst, eftersom de förutsätter folk som slåss enligt någon form av regler ... men en
Krister, ursäkta om jag skriver det här, för nu är det risk att vi ramlar in i det svarta hål till diskussion som kallas "vilken kampsport är bäst" ... Ingen kampsport är bäst, eftersom de förutsätter folk som slåss enligt någon form av regler ... men en
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 19:03Jag *tror* att det enda som kan funka är det som Lingling beskriver.. att gå till snabb attack och sen kuta fort som fasiken. Ska nog låna den där boken av Petra Ö på biblan 🙂 Jag tror inte att någon väljer att "stanna och slåss" i det läget, och det är
Jag *tror* att det enda som kan funka är det som Lingling beskriver.. att gå till snabb attack och sen kuta fort som fasiken. Ska nog låna den där boken av Petra Ö på biblan 🙂 Jag tror inte att någon väljer att "stanna och slåss" i det läget, och det är