Quote from Bengt Askerfelt on 20 October 2010, 21:58Är det bara jag som upplevt flera hotfulla situationer? Blottare på biblioteket en sen kväll, han satte sig så att jag inte kunde gå utan att behöva passera honom och samtidigt nudda vid honom. I teorin borde jag så klart smällt till honom/skällt ut honom
Är det bara jag som upplevt flera hotfulla situationer? Blottare på biblioteket en sen kväll, han satte sig så att jag inte kunde gå utan att behöva passera honom och samtidigt nudda vid honom. I teorin borde jag så klart smällt till honom/skällt ut honom
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 23:09David."Första slaget vinner oftast i gatu&cafeslagsmål"
"
Johan"
Fp David: Inte alls sant att första slaget oftast vinner. Första träffen däremot vinner nästan alltid eftersom det är väldigt få som klarar av att ta emot fler än en träff! "David.
Jag pr
David."Första slaget vinner oftast i gatu&cafeslagsmål"
"
Johan"
Fp David: Inte alls sant att första slaget oftast vinner. Första träffen däremot vinner nästan alltid eftersom det är väldigt få som klarar av att ta emot fler än en träff! "
David.
Jag pr
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 23:30Verkar vara mycket rädsla här för kvinnor som joggar när det är mörkt.
Har inte läst tråden helt, bara ögnat igenom lite, såg nån som nämnde tårgas.Vad är det för larv, ska du ut och springa och är orolig för överfall.
Ta med en kniv.Visst låter/ verk
Verkar vara mycket rädsla här för kvinnor som joggar när det är mörkt.
Har inte läst tråden helt, bara ögnat igenom lite, såg nån som nämnde tårgas.
Vad är det för larv, ska du ut och springa och är orolig för överfall.
Ta med en kniv.
Visst låter/ verk
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 23:54Klyftigt att uppmana till brott mot knivlagen, jösses! Man baxnar...
Klyftigt att uppmana till brott mot knivlagen, jösses! Man baxnar...
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 06:30För att inte tala om att man måste komma gärningsmannen betydligt närmare för att skada honom med kniv än med tårgas. Menmen...
För att inte tala om att man måste komma gärningsmannen betydligt närmare för att skada honom med kniv än med tårgas. Menmen...
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 08:01Få här försöker penetrera vad detta egentligen handlar om. Eller?
-Flertalet hinner inte göra nånting alls om/då den blir överfallen. Annars hade överfallsbrotten i princip inte lönat sig och därmed upphört.
-Flertalet kvinnor har ingen praktisk erfare
Få här försöker penetrera vad detta egentligen handlar om. Eller?
-Flertalet hinner inte göra nånting alls om/då den blir överfallen. Annars hade överfallsbrotten i princip inte lönat sig och därmed upphört.
-Flertalet kvinnor har ingen praktisk erfare
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 08:17Att skaffa någon att springa tillsammans med, kompis, granne, familjemedlem etc, borde väl vara prio ett-lösningen.
Förstår givetvis att det inte är alla som får in det i schemat, är ju så mycket enklare att kunna springa ut precis när man vill, men tänk
Att skaffa någon att springa tillsammans med, kompis, granne, familjemedlem etc, borde väl vara prio ett-lösningen.
Förstår givetvis att det inte är alla som får in det i schemat, är ju så mycket enklare att kunna springa ut precis när man vill, men tänk
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 08:50Angående kampsportsdiskussionen: jag är ingen expert på området, men för den som vill träna kampsport i självförsvarssyfte, snarare än för den idrottsliga tjusningen, borde nog Krav Maga vara att rekommendera. Israeliska arméns närstridsteknik i självförs
Angående kampsportsdiskussionen: jag är ingen expert på området, men för den som vill träna kampsport i självförsvarssyfte, snarare än för den idrottsliga tjusningen, borde nog Krav Maga vara att rekommendera. Israeliska arméns närstridsteknik i självförs
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 09:05Utan att ha läst vartenda svar i tråden och med risk för upprepning så skulle jag vilje lämna följande råd till er som är oroliga när ni springer.
1. Förbered dig mentalt på olika scenarior. Fundera igenom vad du ska göra om du blir angripen. Var ska du
Utan att ha läst vartenda svar i tråden och med risk för upprepning så skulle jag vilje lämna följande råd till er som är oroliga när ni springer.
1. Förbered dig mentalt på olika scenarior. Fundera igenom vad du ska göra om du blir angripen. Var ska du
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 09:21Som man kan man ju möjligen av denna diskussion komma fram till att man borde undvika att ge sig ut och springa på kvällar för att inte skrämma upp någon stackars tjej. (Nej jag vet att det inte är någon som krävt, föreslagit eller ens antytt något sådant
Som man kan man ju möjligen av denna diskussion komma fram till att man borde undvika att ge sig ut och springa på kvällar för att inte skrämma upp någon stackars tjej. (Nej jag vet att det inte är någon som krävt, föreslagit eller ens antytt något sådant