Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 18:58Jag lider av getingfobi, kompett med rusande puls, svettningar och panik.
Det är en milsvid skillnad. En fobisk rädsla är omöjlig att kontrollera när den bryter ut.
Det vi pratar, tror jag åtminstone, om är oro, en mild form av rädsla. Ett obehag i jämf
Jag lider av getingfobi, kompett med rusande puls, svettningar och panik.
Det är en milsvid skillnad. En fobisk rädsla är omöjlig att kontrollera när den bryter ut.
Det vi pratar, tror jag åtminstone, om är oro, en mild form av rädsla. Ett obehag i jämf
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 19:01Aha. Ok. Så länge oron/den lätta rädslan inte är ohanterbar anser jag att det bara är att springa på. Den skärper ju bara sinnena och gör att man är mer vaken och mindre riskbenägen. Ser inget fel i det... Men jag kanske är ute och cyklar... 😉
Aha. Ok. Så länge oron/den lätta rädslan inte är ohanterbar anser jag att det bara är att springa på. Den skärper ju bara sinnena och gör att man är mer vaken och mindre riskbenägen. Ser inget fel i det... Men jag kanske är ute och cyklar... 😉
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 19:03Nä, riktigt så enkelt är det tyvärr inte. Eller jo, det kanske det är, men inte för mig.
Nä, riktigt så enkelt är det tyvärr inte. Eller jo, det kanske det är, men inte för mig.
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 19:06Spring med en blinkande clownnäsa i en ballerinakjol utanpå tightsen och sjung operett högt och falsk som bara den så har du föregått varenda våldtäktsman genom att göra honom perplex. Och det är rationellt det.
Spring med en blinkande clownnäsa i en ballerinakjol utanpå tightsen och sjung operett högt och falsk som bara den så har du föregått varenda våldtäktsman genom att göra honom perplex. Och det är rationellt det.
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 20:02Man behöver inte kunskaper i kampsport för att fälla en man - bara en smula tur och att man agerar snabbt och kraftfullt.
Jag var ytterst nära att bli våldtagen en gång men jag riktade den hårdaste spark jag kunde uppbringa mot killens skrev och han föll
Man behöver inte kunskaper i kampsport för att fälla en man - bara en smula tur och att man agerar snabbt och kraftfullt.
Jag var ytterst nära att bli våldtagen en gång men jag riktade den hårdaste spark jag kunde uppbringa mot killens skrev och han föll
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 20:45... Hehe... Kanske borde ha påpekat att jag inte springer värst mycket ute då det är mörkt, allra minst i skogen men det är för att jag är mörkrädd och rädd för djuren (för jag vet att de är rädda för mig och inte lyder under några lagar).
Gällande män s
... Hehe... Kanske borde ha påpekat att jag inte springer värst mycket ute då det är mörkt, allra minst i skogen men det är för att jag är mörkrädd och rädd för djuren (för jag vet att de är rädda för mig och inte lyder under några lagar).
Gällande män s
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 22:03Fast är det inte så att ju mera våldtränad (tagit kurser i självförsvar, gjort lumpen, tränar kampsport osv) ju mera kontroll förväntas man att ha...
Att ha svart bälte i Karate och påstå att man "råkade" slå någon medvetslös för att man tappade behärs
Fast är det inte så att ju mera våldtränad (tagit kurser i självförsvar, gjort lumpen, tränar kampsport osv) ju mera kontroll förväntas man att ha...
Att ha svart bälte i Karate och påstå att man "råkade" slå någon medvetslös för att man tappade behärs
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 22:07Som brottsoffer kommer man nog undan med en hel del trots allt, men man får inte bruka uppenbart övervåld, typ fortsätta att slå när hotet rimligtvis är avvärjt och ju mer kunskaper man har så att säga, desto mer förväntas man nog kunna besinna sig och be
Som brottsoffer kommer man nog undan med en hel del trots allt, men man får inte bruka uppenbart övervåld, typ fortsätta att slå när hotet rimligtvis är avvärjt och ju mer kunskaper man har så att säga, desto mer förväntas man nog kunna besinna sig och be
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 08:22Absolut oscar! Vad jag ville säga var att jag tror att anfall är bästa försvar i det läget. Att det är värt att försöka agera även om man är en liten tjej utan kunskaper. Det KAN löna sig. 🙂
Absolut oscar! Vad jag ville säga var att jag tror att anfall är bästa försvar i det läget. Att det är värt att försöka agera även om man är en liten tjej utan kunskaper. Det KAN löna sig. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 October 2010, 08:41Även folk med svart bälte kan tappa humöret, eller folk rör på sig så att slaget inte träffar som tänkt, och alla kommer inte till svart bälte. De flesta metoder som fungerar när massan är på angriparens sida är inte snälla.
(Att ha gjort militärtjänst ka
Även folk med svart bälte kan tappa humöret, eller folk rör på sig så att slaget inte träffar som tänkt, och alla kommer inte till svart bälte. De flesta metoder som fungerar när massan är på angriparens sida är inte snälla.
(Att ha gjort militärtjänst ka