Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:16Jag har nog inte sagt att jag aldrig känner obehag. Jag tror att alla kan känna mer eller mindre obehag om man är på ett mörkt ödsligt ställe ibland. Eller med människor som känns främmande eller skrämmande av någon anledning. Även jag. Eller när jag flyg
Jag har nog inte sagt att jag aldrig känner obehag. Jag tror att alla kan känna mer eller mindre obehag om man är på ett mörkt ödsligt ställe ibland. Eller med människor som känns främmande eller skrämmande av någon anledning. Även jag. Eller när jag flyg
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:25Nej, men att ignorera den kanske inte är den bästa vägen?
Jag har min lilla rosa pepparspray. Den använder jag när det ringer på dörren på konstiga tider och lampan utanför inte funkar. Jag använde den i ovan nämnda skogsdunge några löprundor tills jag k
Nej, men att ignorera den kanske inte är den bästa vägen?
Jag har min lilla rosa pepparspray. Den använder jag när det ringer på dörren på konstiga tider och lampan utanför inte funkar. Jag använde den i ovan nämnda skogsdunge några löprundor tills jag k
Quote from Catharina Brattlin on 19 October 2010, 17:29Jag är betydligt mer orolig och rädd när jag kör bil i ösregn på nattsvarta motorvägar, kan jag säga, än jag är för våldtäkt. Som inte oroar mig ett dugg faktiskt. Tanken har aldrig ens slagit mig, trots att jag både har mött och blivit omsprungen av män
Jag är betydligt mer orolig och rädd när jag kör bil i ösregn på nattsvarta motorvägar, kan jag säga, än jag är för våldtäkt. Som inte oroar mig ett dugg faktiskt. Tanken har aldrig ens slagit mig, trots att jag både har mött och blivit omsprungen av män
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:33Men, om man säger (på ett publikt forum alltså) att oron är obefogad, så kanske någon annan slipper börja bli rädd för samma situation.
För den som redan är rädd, brukar det sällan (aldrig?) hjälpa. Det hjälper inte mig heller om någon tjatar på mig att
Men, om man säger (på ett publikt forum alltså) att oron är obefogad, så kanske någon annan slipper börja bli rädd för samma situation.
För den som redan är rädd, brukar det sällan (aldrig?) hjälpa. Det hjälper inte mig heller om någon tjatar på mig att
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:35Kul att ringa på och få pepparspray i nosen när man vill prata om medlemskap i Jehovas vittne.
Kul att ringa på och få pepparspray i nosen när man vill prata om medlemskap i Jehovas vittne.
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:35Det finns nog en medelväg mellan att låta känslorna styra helt och helt ignorera dem ja... (Jag tror inte att helt ignorera dem var vad Fredrik menade, men det får han bekräfta själv)
Man kanske kan gå en självförsvarskurs? Har läst flera artiklar om kvi
Det finns nog en medelväg mellan att låta känslorna styra helt och helt ignorera dem ja... (Jag tror inte att helt ignorera dem var vad Fredrik menade, men det får han bekräfta själv)
Man kanske kan gå en självförsvarskurs? Har läst flera artiklar om kvi
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:37Jag avfärdar inte rädslan, inte alls, jag bara har "känslan" att risken för våldtäkt är större på de vägar ni kallar säkra, min misstanke kan vara fel, men den känns väldigt rimlig.
Eller att många uppfattar den mörka årstiden som mer farlig, när vad j
Jag avfärdar inte rädslan, inte alls, jag bara har "känslan" att risken för våldtäkt är större på de vägar ni kallar säkra, min misstanke kan vara fel, men den känns väldigt rimlig.
Eller att många uppfattar den mörka årstiden som mer farlig, när vad j
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:39Lite olika kyu-grader i olika stilar har iaf inte gjort mig mindre oroad, bara mer övertygad om att jag om någon angriper kommer att behöva en jävligt bra advokat...
Jag väljer mina tider, rundor och vad jag har med mig efter bästa förstånd. Jag försöker
Lite olika kyu-grader i olika stilar har iaf inte gjort mig mindre oroad, bara mer övertygad om att jag om någon angriper kommer att behöva en jävligt bra advokat...
Jag väljer mina tider, rundor och vad jag har med mig efter bästa förstånd. Jag försöker
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:49Ja självförsvarsträning och kampsport lär en rätt mycket om ens begränsningar - iaf om man inte tränar bara i grupper med tjejer/kvinnor mindre än man själv. Däremot gillar jag inte längre snäva kjolar och höga klackar och kläder som begränsar rörelseförm
Ja självförsvarsträning och kampsport lär en rätt mycket om ens begränsningar - iaf om man inte tränar bara i grupper med tjejer/kvinnor mindre än man själv. Däremot gillar jag inte längre snäva kjolar och höga klackar och kläder som begränsar rörelseförm
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 17:58+1 på Lingling. Kampsport fick mig att bli varse om hur svårt det är att oskadliggöra någon som är större än mig själv (och med tanke på min nätta storlek gäller det i princip alla utom barn och en minimal andel undantag).
Skillnaden mellan kampsport och
+1 på Lingling. Kampsport fick mig att bli varse om hur svårt det är att oskadliggöra någon som är större än mig själv (och med tanke på min nätta storlek gäller det i princip alla utom barn och en minimal andel undantag).
Skillnaden mellan kampsport och