Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningresorb
You need to log in to create posts and topics.

Resorb är väl ett relativt billit sätt att få i sig mineraler. För min egen de skulle en mara vara alldeles för kort för att tillföra nåt sånt, annat än om det finns i sportdrycken. Jag har hört nån gång att med normal svettproduktion och normalt väder( v

Nyckelord "Eliten"!
Magnus Bäckstedt, Björn Andersson, Jonas Colting är inte här och ytterst få på detta forum tränar som de(om någon?).

är det inte skadligt så ska man ju inte bortse från placeboeffekten, tron kan förflytta berg och kapa sekunder på personbästa!

Jag ville nog mest vara lite motvallskärring kände jag 🙂

Jag har fått lära mig att det är viktigt att få i mig saltlösning (resorb) under själva långpasset - om man sen tar allt efteråt kan det vara för sent. Alla salter kan ligga på nedre gränsen i kroppen.
Brukar ha med mig mitt bälte med fyra flaskor med res

Oj, värstans vad resorbanvändare det finns här. Jag hade inte ens hört talas om denna produkt förrns i våras. Tycker man att det gör nytta är det väl bara att köra på. dock tror jag att det för många bara är rent psykologiskt. Blanda i en nypa salt i vanl

Ah, första gången jag fick höra talas om detta var när vi i en tråd för si så där två år sen diskuterade baksmälla. När jag sen började springa längre pass och råkade läsa på förpackningen att Resorb även var bra vid långvarig fysisk aktivitet, så testade

Det är möjligt att man behöver det på tre-fyra timmarspass.
Jag kör ytterst sällan med annat än vatten, mazariner och torkade aprikoser, oavsett om passen är på två eller fem timmar.

Karin: 6 timmars låter häftigt! Klart imponerande. Kommer jag i bra löparform (går ner till rätt vikt=) är jag nog lite sugen på att göra ett försök på en sådan monsterrunda =)

Mvh

Det beror på hur fort du cyklar under de lite längre passen..

Ok, David, det är sant. Om du får krampkänningar under cykelpassen rekommenderar jag resorb isåfall!