Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 11:45Och jag håller även helt med om armpendlingen. Är självklart att balansera benens rörelser med armarna. Bl.a. en viktig orsak till att sprinters även har vältränade överkroppar och armar.
Och jag håller även helt med om armpendlingen. Är självklart att balansera benens rörelser med armarna. Bl.a. en viktig orsak till att sprinters även har vältränade överkroppar och armar.
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 15:56Tror att sprinterlöpares vältränade överkropp beror mer på att de ska tåla väldigt tung benträning + att det inte kostar något att väga lite extra ... .
Tror att sprinterlöpares vältränade överkropp beror mer på att de ska tåla väldigt tung benträning + att det inte kostar något att väga lite extra ... .
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 16:38Testade lite varianter idag på löpbandet med min VFF.
Att luta sig framåt med bibehållen frekvens och steglängd gör att jag ökar farten. Dvs jag närmar sig panelen snabbt vilket gör att jag måste resa mig upp igen. Så lutningen framåt ger en acceleration
Testade lite varianter idag på löpbandet med min VFF.
Att luta sig framåt med bibehållen frekvens och steglängd gör att jag ökar farten. Dvs jag närmar sig panelen snabbt vilket gör att jag måste resa mig upp igen. Så lutningen framåt ger en acceleration
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 18:40Krister,
Jag har full förståelse för att du är skeptisk. Det ska man alltid vara. Det tog mig ett halvår att komma över min skepsis, så jag förstår dig. Men egentligen är det ganska enkelt, och jag kan förklara. Det finns många vetenskapliga publikation
Krister,
Jag har full förståelse för att du är skeptisk. Det ska man alltid vara. Det tog mig ett halvår att komma över min skepsis, så jag förstår dig. Men egentligen är det ganska enkelt, och jag kan förklara. Det finns många vetenskapliga publikation
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 20:26Testade armarna idag å det var typ bara jobbigt å inte blev de någe fortare av det...tror jag är för gammal kanske. Benen körde i sin gamla invanda takt å så flaxade jag på lite extra med armarna eftersom koordinationen mellan dessa lemmar var det som sku
Testade armarna idag å det var typ bara jobbigt å inte blev de någe fortare av det...tror jag är för gammal kanske. Benen körde i sin gamla invanda takt å så flaxade jag på lite extra med armarna eftersom koordinationen mellan dessa lemmar var det som sku
Quote from Elias Engqvist on 11 May 2010, 20:58Stavgång Kjell, det är det enda som funkar för gamlingar som du!
Stavgång Kjell, det är det enda som funkar för gamlingar som du!
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 21:14Ett annat sätt att förklara vad som är jobbigt med att springa fort, för den som till äventyrs är intresserad.
Tänk på hur man springer på ett löpband. Du har inget luftmotstånd. Accelerationen är redan gjord. Det enda jobb som krävs är egentligen att st
Ett annat sätt att förklara vad som är jobbigt med att springa fort, för den som till äventyrs är intresserad.
Tänk på hur man springer på ett löpband. Du har inget luftmotstånd. Accelerationen är redan gjord. Det enda jobb som krävs är egentligen att st
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 22:13Jag kan tycka det är intressant med löpteknik och man ska helt klart analysera hur man springer, men ibland blir jag så trött på dessa analyser och teorier som tar själen ur löpning och träningen. Spring så blir du bättre, hårt, lugnt och långt blandat.
Jag kan tycka det är intressant med löpteknik och man ska helt klart analysera hur man springer, men ibland blir jag så trött på dessa analyser och teorier som tar själen ur löpning och träningen. Spring så blir du bättre, hårt, lugnt och långt blandat.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 07:36Som tur är skiljer människor sig åt. Vissa är vetgiriga och nyfikna och andra nöjer sig med att konstatera resultatet.
Vissa nöjer sig med att köra bil medan andra kanske vill veta hur en differential ser ut inuti, bara för vetandets skull. Det är inget
Som tur är skiljer människor sig åt. Vissa är vetgiriga och nyfikna och andra nöjer sig med att konstatera resultatet.
Vissa nöjer sig med att köra bil medan andra kanske vill veta hur en differential ser ut inuti, bara för vetandets skull. Det är inget
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 08:42Bjarne, jag har full förståelse för hur du resonerar. Jag brukar göra likadant. Jag har satt mig in i det här bara för att jag har haft problem med min teknik och fått skador. Jag kunde inte följa ditt råd att bara springa. Om jag vore som du skulle jag g
Bjarne, jag har full förståelse för hur du resonerar. Jag brukar göra likadant. Jag har satt mig in i det här bara för att jag har haft problem med min teknik och fått skador. Jag kunde inte följa ditt råd att bara springa. Om jag vore som du skulle jag g