Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSka vi börja "Klocka" en-milaren
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang tjejmilen igår på 58:17.
Började att springa den 8 maj 2007.
Det positiva med allt springande är att jag på kuppen blivit av med 11 kg övervikt!

Jag är helnöjd med tiden igår eftersom det var mitt första lopp någonsin som jag klockat. Annars h

Jag har inte sprungit en mil än, men är supernöjd över min första 5-kilometare utan stopp i lördags! 🙂

Kanske inte världens bästa tid (32:45) men att jag lyckades springa hela tiden är en jättebedrift för min del! 😀

Första mål: 5 km på 30 min.
Andra

I juni sprang jag milen på 54,22, det var på asfalt (uppmätt sträcka med bil). Har inte testat efter det. Skall nog testa ännu i höst om det går att pressa sig lite mera=). Men jag är glad att jag orkar springa så långt, så jag är mest nöjd över det:-)

Mia Fia, du har typ samma mål som jag. 🙂
Först vill jag klara 5 km under 30 minuter och sedan vill jag klara 10 km under en timme. Så småningom siktar jag på att springa 5 km under 25 minuter men vi får se hur lång tid det tar att komma dit.

Att orka

Mia Fia, you and me baby! Precis såna delmål hade/har jag också.
Först att klara 3 km utan att gå. Sen 5 km och 6 km utan att gå. Sen 5 km, 6 km och 10 km på tid. Och nyligen 12 km utan att gå och dessutom/därför med 10 km/h tempo. Go me!

Jag fixade 5 km på under 30 minuter när jag började springa (till min förvåning!) så min grej har varit att först försöka få upp räckvidden, och tro på att jag kan hålla det tempot - men den här sommaren har jag maskat lite inser jag f a jag hade hosta he

Härligt Peter! Du ger mig hopp! 😉

Följer ett löpschema för att springa 10 km på 12 veckor. Man vill ju gärna hoppa fram lite i schemat när man inser att man klarar de "långa" passen, men har förstått att det påverkar upplägget negativt i längden. Den s

Klockade milen på 58:59 idag... jaaaaa. Pressat 11 minuter på två veckor! Ska belöna mig (förutom att jag är grymt nöjd med mig själv) med en Runners World-prenumeration... lite pepping mot 55 minuter som ska nås nån gång...

Blodomloppet i Jönköping var inte riktigt en mil, fick vi veta på startlinjen. Lite synd! Tror loppet var 9,6 - vet ej säkert... Nåväl tiden var 48:30 cirka och jag är nöjd! Årsbästa!

42:42 den 18 augusti. Då hade jag simmat 1½ kilometer och cyklat fyra mil först. Jag mår nog bra av att värma upp ordentligt 🙂