Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSka vi börja "Klocka" en-milaren
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit sjuk och inte sprungit på säkert tre veckor, har hållit på med vandring istället.

Ah. På den igen då!

Jaa! Förbättrade mitt rekord på milen i tisdags, efter body step pass den här gången oxå. 🙂

Från 55 mintuer till 52 minuter.

Oj, det var ingen liten förbättring! Grattis! (lite avis)

Jaaa, jag är nog gladast i Karlstad (säkert hela värmland förresten) just nu!!!! Pers på milen med 6 minuter och 20 sekunder.... Jag sprang den på 52,39 nyss. Var sur på att Lidingö tjejlopp igår var mer bergsklättring än jogging så jag såg till att få pr

Har väl inte direkt sprungit milen de sista åren men igår gick jag runt på 85 min.
Mitt pers satt jag 1979 och det lyder på 39,30 ungefär. (plus-minus några sekunder kanske)
Jag sprang alltid runt 40-41 min per mil även om det blev ända upp till 3-4 mil.

Mitt PB på en mil är 53 minuter som jag sprang i det lokala motionsspåret. Målet för 2008 är under 50.

Kom runt milen på 77 min idag, mitt mål att gå snabbt och komma ned till 80 min är redan slaget, men med lite fusk.
Jag promenerade 1 km, joggade 1 km o.s.v.
Om några veckor kanske jag kan jogga hela milen och sikta på 1 timme blankt.

För 2 veckor sedan 51:an ett 10, 2 km lopp gjordes på 53:57 snabbaste på sträckan. Känns som jag börjar nå mitt max för 10 km nu men till nästa säsong skulle det vara kul att komma ner mot 51-52 och att nå under 50 känns intehelt omöjligt längre...

Pia>> Vi springer milen ungefär lika fort. Under 50 tycker jag är det självklara målet för nästa säsong. Hur svårt kan det vara, liksom? 🙂