Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 15:45Ett idiotsäkert, om än urtråkigt, sätt att verkligen vara säker på distansen, är att ta reda på en kort sträcka, kanske ett förkortat varv på en viss bana, och sen bara springa runt, runt, runt. Bra om det är dåligt utmärkta spår.
Annars kan du ta en cyk
Ett idiotsäkert, om än urtråkigt, sätt att verkligen vara säker på distansen, är att ta reda på en kort sträcka, kanske ett förkortat varv på en viss bana, och sen bara springa runt, runt, runt. Bra om det är dåligt utmärkta spår.
Annars kan du ta en cyk
Quote from Eric Jacobsson on 17 March 2008, 09:28"Ett idiotsäkert, om än urtråkigt, sätt att verkligen vara säker på distansen, är att ta reda på en kort sträcka, kanske ett förkortat varv på en viss bana, och sen bara springa runt, runt, runt. Bra om det är dåligt utmärkta spår."
jag har alldeles för
"Ett idiotsäkert, om än urtråkigt, sätt att verkligen vara säker på distansen, är att ta reda på en kort sträcka, kanske ett förkortat varv på en viss bana, och sen bara springa runt, runt, runt. Bra om det är dåligt utmärkta spår."
jag har alldeles för
Quote from Camilla Höög on 17 March 2008, 09:48Enklast och roligast är att införskaffa en GPS-klocka, t.ex. Garmin Forerunner 305, så har man all info man behöver.
Enklast och roligast är att införskaffa en GPS-klocka, t.ex. Garmin Forerunner 305, så har man all info man behöver.
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:03Fny: Att bara ge sig ut och springa/gå en mil fungerar bra, i alla fall för mig. 10 km är ju en så kort sträcka så den klarar alla av om man inte är väldigt överviktig, totalt otränad eller har något annat problem med t.ex. knän. Jag springer i ett motion
Fny: Att bara ge sig ut och springa/gå en mil fungerar bra, i alla fall för mig. 10 km är ju en så kort sträcka så den klarar alla av om man inte är väldigt överviktig, totalt otränad eller har något annat problem med t.ex. knän. Jag springer i ett motion
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:10"10 km är ju en så kort sträcka så den klarar alla av om man inte är väldigt överviktig, totalt otränad eller har något annat problem med t.ex. knän."
Ha! Kort sträcka?!?! Lite verklighetsförankring kanske inte skulle skada. Jag är varken överviktig, tot
"10 km är ju en så kort sträcka så den klarar alla av om man inte är väldigt överviktig, totalt otränad eller har något annat problem med t.ex. knän."
Ha! Kort sträcka?!?! Lite verklighetsförankring kanske inte skulle skada. Jag är varken överviktig, tot
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:13Det där var faktiskt lite kul ... du skojar typ?
Om jag springer en mil då tar det en dryg timme, så långsamt springer jag alltså behöver jag kondition för den där dryga timmen, och det hade jag INTE när jag började springa fast jag inte var ngt av det d
Det där var faktiskt lite kul ... du skojar typ?
Om jag springer en mil då tar det en dryg timme, så långsamt springer jag alltså behöver jag kondition för den där dryga timmen, och det hade jag INTE när jag började springa fast jag inte var ngt av det d
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:13hade jag läst det inlägget för ett år sen hade jag blivit knäckt 🙁
hade jag läst det inlägget för ett år sen hade jag blivit knäckt 🙁
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:44Jag håller inte heller med om att 10 km fungerar så lätt.
När jag började springa klarade jag inte fem km utan att gå och andas hysteriskt flåsande och nästan-kräkas.
Med regelbunden träning, långsiktighet och tålamod har jag kommit upp i betydligt längre
Jag håller inte heller med om att 10 km fungerar så lätt.
När jag började springa klarade jag inte fem km utan att gå och andas hysteriskt flåsande och nästan-kräkas.
Med regelbunden träning, långsiktighet och tålamod har jag kommit upp i betydligt längre
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:52OBS, jag skrev springa/gå!
Jag tror heller inte att man klarar att springa 10 km direkt men praktiskt taget alla jag känner klarar av att gå 10 km. Om man då joggar en km och sen går resten så är det är det helt OK. Sen kan man öka springsträckan efterh
OBS, jag skrev springa/gå!
Jag tror heller inte att man klarar att springa 10 km direkt men praktiskt taget alla jag känner klarar av att gå 10 km. Om man då joggar en km och sen går resten så är det är det helt OK. Sen kan man öka springsträckan efterh
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:58OK, det framstod inte så 🙂 Sorry, den meningen ramlade bort från fortsättningen på ngt vis ... blush.
OK, det framstod inte så 🙂 Sorry, den meningen ramlade bort från fortsättningen på ngt vis ... blush.