Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är tufft att säga att "alla" ska kunna något. Men många kan springa väldigt mycket snabbare än vad dom gör om dom börjar träna rejält. Rent praktiskt brukar det snarare frågan vara vad det går att åstadkomma med tre, fem, eller kanske tio timmar löpni

Man kan ju tänka ngt sånt här ... Antag att jag från nuvarande träningsdos, lyckas träna med iaf 95% effektivitet, och ökar mängden/kvaliteten i enlighet med det. Dvs aldrig blir sjuk, aldrig slöar, och bara löpning eller löpningsrelaterat, då lär det änd

Det är helt rätt, du bör inte öka mängden hur mycket som helst utan det är ofta ett projekt över några års tid. Ofta brukar tio års satsning vara en siffra som nämns och det är väl vad många orkar med. Men då tar det ju några år innan man har anpassat sig

Jo Evy Palm (och Lilian Magnusson) känns alltid inspirerande att läsa om 🙂
& så forcera sina mentala vallar.
T ex en intressant fråga varför man plötsligt klipper bort två, tre minuter från en platåtid.

Jo LL handlar väldigt mkt om backteknik. Jag kände att en del backar var för branta för mig att "bara rulla på" i, det handlar också om mentala grejer, inte ens tänka "bruten fotled" och liknande.

Det är sjukt mycket som sitter som mentala spärrar som sätter gränser för ens fysiska förmåga som inte finns där i verkligheten. Och det gäller nog inte bara fysisk prestationsförmåga utan vi är generellt oerhört bra på att låsa in oss i våra egna mentala

Ja jag är allergisk mot "jag kan inte." Det borde heta, jag kan inte än. 🙂 Alternativt jag vill inte eller jag prioriterar inte. Visst finns det sådant som man inte har förutsättningarna för men det är färre saker än de flesta tror. Man kan öva upp sig

Ja jag har som sagt svårt att tro att jag skulle vara något genetiskt freak och jag har inte gjort någon seriös satsning i tio år eller kunnat träna oavbrutet utan sjukdomar eller skador. Det rörde sig väl snarare om ett par månaders löpning från april fö

Innan Lidingö förra året trodde jag väl givet mina långpass strax innan att en tid runt tre timmar skulle vara rimligt. Efter att sedan ha sprungit på 2:41 så är jag nu övertygad om att 2:38 borde vara ganska lätt görbart.

Jag skämtade ju om detta på ett

Szalkai om inte annat?