Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSportdryck under långpass
You need to log in to create posts and topics.

Sedan kan jag självklart förstå det intressanta/roliga i teoretiska diskussioner om ett och annat men för min egen personliga del låter jag det stanna vid just det...om ens det. 🙂

Elin.
Jag testar nytt.
Hittat en gel med namnet dubbelespresso.
Den måste bara testas.

Ja, vi vet ju alla att det mycket mer nobelt ocvh ädelt att springa utan att tävla mot någon eller mot sig själv. Ve den som vill bli bättre! (H)

Mikael, var kan jag läsa mer om dessa studier?

Ska jag hugga på det där nu? 😉

Jag som tyckte att jag var ganska tydlig med att min inställning gäller för min egen del och vad jag ska tycka att det är värt att lägga energi på, vad andra gör struntar jag ganska mycket i. 🙂 Jag är övertygad om att d

För mig är bekvämligheten avgörande för behållningen av ett långpass. Måste jag stanna för P lr B ja då gör jag det, och blir jag törstig är alternativet till att dricka ett långt onödigt lidande.

Kortare pass runt milen sker dock helt utan tunga vattenf

Är ½liter vatten tungt eller besvärligt?

Mitt problem med vätskebälte är att dom inte andas => Jag blir genomblöt innanför dom.

Själv sprang jag 2h+ med ryggsäck med 3liter vatten i somras, då jag tappar i värme. Drack inte allt. Käkade energitablett fö

http://nitrovegan.blogspot.com/2011/01/brinner-fettet-i-kolhydraternas-laga.html
- ett mycket intressant inlägg i ämnet!

Vad är han ute efter egentligen med det upplägget?

Dricker massor av vatten ca 75 cl på vintern o nästan 2 l på sommaren när jag gymmar 1,5 - 2 timmar.

Magnus, den svenska skidåkarstudien tror jag finns ute på nätet. Jag ska se om jag hittar den (jag har en hel del länkar i min Rune Hestner-mapp).

Under tiden kan den som vill googla på t.ex. "dehydration effect exercise performance". Det ger en hel del