Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 11:32Och jag håller hunden ifrån "trafiken" då jag inte vill skada annan (snubbelrisk om nått doftar gott eller liknande, har ännu inte hänt.. men vem vet) och jag vill inte heller att min hund ska bli skadad av några ganska fartglada cyklister som lätt kan vi
Och jag håller hunden ifrån "trafiken" då jag inte vill skada annan (snubbelrisk om nått doftar gott eller liknande, har ännu inte hänt.. men vem vet) och jag vill inte heller att min hund ska bli skadad av några ganska fartglada cyklister som lätt kan vi
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 13:14Det var den 3/9 1967 som det blev högertrafik och slut på fri fart o annat skoj.
Det var den 3/9 1967 som det blev högertrafik och slut på fri fart o annat skoj.
Quote from Elias Engqvist on 14 May 2012, 13:18En hund som går fot ska gå på vänster sida om föraren som håller kopplet med höger hand. Hundens huvud ska vara ung. bredvid förarens ben.
En hund som går fot ska gå på vänster sida om föraren som håller kopplet med höger hand. Hundens huvud ska vara ung. bredvid förarens ben.
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 14:38Jag som cyklar avsevärt mer än jag springer, anser att det är ointressant vilken sida folk går/springer på, bara de håller sig till den sidan konstant och inte plötsligt vinglar ut i mitten - eller ännu värre - går/springer i mitten och tror att de är de
Jag som cyklar avsevärt mer än jag springer, anser att det är ointressant vilken sida folk går/springer på, bara de håller sig till den sidan konstant och inte plötsligt vinglar ut i mitten - eller ännu värre - går/springer i mitten och tror att de är de
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 17:48Hunden är vid mitt vänstra ben eftersom den går säkrast där o är lättast att få ögonkontakt med där.
Det där med musik är livsfarligt. Om jag springer bland folk o trafik har jag alltid lågt ljud eller ena örat fritt.
Hunden är vid mitt vänstra ben eftersom den går säkrast där o är lättast att få ögonkontakt med där.
Det där med musik är livsfarligt. Om jag springer bland folk o trafik har jag alltid lågt ljud eller ena örat fritt.
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 18:49Intressant ämne....(H). Jag personligen tycker det vore enklare om det hade varit reglerat i lag vilken sida av en GC-väg man skall gå/springa eller/och att man delar GC-vägen med en linje där cyklande håller till på ena sidan och gående på den andra sida
Intressant ämne....(H). Jag personligen tycker det vore enklare om det hade varit reglerat i lag vilken sida av en GC-väg man skall gå/springa eller/och att man delar GC-vägen med en linje där cyklande håller till på ena sidan och gående på den andra sida
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 19:11Rörande att se att det har blivit liv i den här tråden igen.
Att hålla till vänster på banor med fordon är bäst om man vill undvika att bli överkörd. Och det vill iaf jag.
Rörande att se att det har blivit liv i den här tråden igen.
Att hålla till vänster på banor med fordon är bäst om man vill undvika att bli överkörd. Och det vill iaf jag.
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 09:20Rolf -> Hur det kan kännas säkrare att röra sig i motsatt riktning på SAMMA vägbana är en gåta för mig! För det är så att vi delar vägbana. Det handlar inte om en väggren vid sidan om en vägbana som är anpasad för motorfordon!
Konsekvensen av att gå på
Rolf -> Hur det kan kännas säkrare att röra sig i motsatt riktning på SAMMA vägbana är en gåta för mig! För det är så att vi delar vägbana. Det handlar inte om en väggren vid sidan om en vägbana som är anpasad för motorfordon!
Konsekvensen av att gå på
Quote from Camilla Höög on 15 May 2012, 09:26Oberoende av om man går på höger eller vänster sida så kommer man få köra slalom mellan fotgängarna för det kommer gå folk på båda sidor eftersom vissa går åt ena hållet och andra åt andra hållet.
Väjningsreglerna för fordon är tydliga. Fordon väjer åt vä
Oberoende av om man går på höger eller vänster sida så kommer man få köra slalom mellan fotgängarna för det kommer gå folk på båda sidor eftersom vissa går åt ena hållet och andra åt andra hållet.
Väjningsreglerna för fordon är tydliga. Fordon väjer åt vä
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 08:38Benny:
Vad jag kan se så skriver inte heller Transportstyrelsen att man skall använda vänstertrafik på gångbanor. Frågan är varifrån Wikipedia fått detta?
Benny:
Vad jag kan se så skriver inte heller Transportstyrelsen att man skall använda vänstertrafik på gångbanor. Frågan är varifrån Wikipedia fått detta?