Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hmm, england, australien mmmm

Ojojojojjj vad ni gör det lätt för er! En GC-bana är en dålig kompromiss från allra första början då man skyfflar ihop allt från barn via olika handikapp upp till racercyklar på samma lilla smala remsa. Inga formella krav på utbildning, gå-körkort eller a

Att GC-banor borde vara förbjudna är nog alla som inte fastnat i plåtburken överens om...

Vad händer i detta fall!
Lars springer på vänster sida fram mot en skymd vänsterkurva.
Från andra hållet kommer Lena cyklande på höger sida mot samma skymda kurva. Båda ser problemet med sikten och är beredda, så vad händer.
1. Ingen hinner väja, dom kroc

Det bästa är att ta bort idioterna som bestämmer att det ska anläggas GC-helveten. 🙂

Hur gör man då i NV skånska städer där det är tillåtet att cykla på trottoarerna (viss ironi då, men alla tycks tro att det är så ...), (cyklisterna cyklar fram till trafikljusen och trycker för grön gubbe och cyklar sedan över på nästa trottoar.)
Skall m

Min erfarenhet är att mopeder kommer två i bredd. Så det spelar ingen roll vilken sida jag är på.

Beträffande hunddägare med tillhörande hund så går hundägaren på ena sidan medans hunden är ute i terrängen på den andra sidan med ett koppel mellan dem.

M

Trots allt får man ändå konstarera att svenska gång- och cykelbanor måste vara en av de mer välfungerande formerna av anarki. Här kan vi ha grunden till en ny samhällsmodell, det som kan bli vad som tar vid när nuvarande modell utvecklats för långt och ko

Enligt NTF:

I trafiklagstiftningen är det inte reglerat på vilken sida man ska gå på en kombinerad gång-, cykel och mopedbana. Fordon ska dock föras till höger (högertrafik) och därför är lämpligt att gående går längst till vänster i färdriktningen. Jmf

Ja, och självbevarelsedriften borde få folk&fä att fatta.