Quote from Elias Engqvist on 8 December 2009, 00:00Hmm, england, australien mmmm
Hmm, england, australien mmmm
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 08:33Ojojojojjj vad ni gör det lätt för er! En GC-bana är en dålig kompromiss från allra första början då man skyfflar ihop allt från barn via olika handikapp upp till racercyklar på samma lilla smala remsa. Inga formella krav på utbildning, gå-körkort eller a
Ojojojojjj vad ni gör det lätt för er! En GC-bana är en dålig kompromiss från allra första början då man skyfflar ihop allt från barn via olika handikapp upp till racercyklar på samma lilla smala remsa. Inga formella krav på utbildning, gå-körkort eller a
Quote from ellen olsson on 8 December 2009, 08:48Att GC-banor borde vara förbjudna är nog alla som inte fastnat i plåtburken överens om...
Att GC-banor borde vara förbjudna är nog alla som inte fastnat i plåtburken överens om...
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 10:47Vad händer i detta fall!
Lars springer på vänster sida fram mot en skymd vänsterkurva.
Från andra hållet kommer Lena cyklande på höger sida mot samma skymda kurva. Båda ser problemet med sikten och är beredda, så vad händer.
1. Ingen hinner väja, dom kroc
Vad händer i detta fall!
Lars springer på vänster sida fram mot en skymd vänsterkurva.
Från andra hållet kommer Lena cyklande på höger sida mot samma skymda kurva. Båda ser problemet med sikten och är beredda, så vad händer.
1. Ingen hinner väja, dom kroc
Quote from ellen olsson on 8 December 2009, 10:49Det bästa är att ta bort idioterna som bestämmer att det ska anläggas GC-helveten. 🙂
Det bästa är att ta bort idioterna som bestämmer att det ska anläggas GC-helveten. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 11:22Hur gör man då i NV skånska städer där det är tillåtet att cykla på trottoarerna (viss ironi då, men alla tycks tro att det är så ...), (cyklisterna cyklar fram till trafikljusen och trycker för grön gubbe och cyklar sedan över på nästa trottoar.)
Skall m
Hur gör man då i NV skånska städer där det är tillåtet att cykla på trottoarerna (viss ironi då, men alla tycks tro att det är så ...), (cyklisterna cyklar fram till trafikljusen och trycker för grön gubbe och cyklar sedan över på nästa trottoar.)
Skall m
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 11:36Min erfarenhet är att mopeder kommer två i bredd. Så det spelar ingen roll vilken sida jag är på.
Beträffande hunddägare med tillhörande hund så går hundägaren på ena sidan medans hunden är ute i terrängen på den andra sidan med ett koppel mellan dem.
M
Min erfarenhet är att mopeder kommer två i bredd. Så det spelar ingen roll vilken sida jag är på.
Beträffande hunddägare med tillhörande hund så går hundägaren på ena sidan medans hunden är ute i terrängen på den andra sidan med ett koppel mellan dem.
M
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 12:46Trots allt får man ändå konstarera att svenska gång- och cykelbanor måste vara en av de mer välfungerande formerna av anarki. Här kan vi ha grunden till en ny samhällsmodell, det som kan bli vad som tar vid när nuvarande modell utvecklats för långt och ko
Trots allt får man ändå konstarera att svenska gång- och cykelbanor måste vara en av de mer välfungerande formerna av anarki. Här kan vi ha grunden till en ny samhällsmodell, det som kan bli vad som tar vid när nuvarande modell utvecklats för långt och ko
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 19:03Enligt NTF:
I trafiklagstiftningen är det inte reglerat på vilken sida man ska gå på en kombinerad gång-, cykel och mopedbana. Fordon ska dock föras till höger (högertrafik) och därför är lämpligt att gående går längst till vänster i färdriktningen. Jmf
Enligt NTF:
I trafiklagstiftningen är det inte reglerat på vilken sida man ska gå på en kombinerad gång-, cykel och mopedbana. Fordon ska dock föras till höger (högertrafik) och därför är lämpligt att gående går längst till vänster i färdriktningen. Jmf
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 19:34Ja, och självbevarelsedriften borde få folk&fä att fatta.
Ja, och självbevarelsedriften borde få folk&fä att fatta.