Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStadion räddad!
You need to log in to create posts and topics.

Markus: Är faktiskt inte mycket för fotoalbum. Tittar nog mera framåt än bakåt. Men ett foto är ju inte lika mycket i vägen som en fallfärdig lada (de var småbrukare i norrland). Kastade förövrigt mängder med foton när vi flyttade o somras eftersom min fr

Synd att de inte byggde en ny arena som klarade en Champions leaguefinal.

Gamla stan är väl lite skruttig? Där finns potential för centrala nybyggen.

Gamla stan? Varför inte? Eller varför inte göra nåt häftigt vid slussen som en spännande kontrast till gamla stan?

Stockholm har kommit på efterkälken mot städer som Barcelona, Oslo, Sydney för att nämna några.

Sydneys Gamla stan är väldigt anrik.

> Jag anser att det för friidrottens egen skull behövs en modern friidrottsarena i sveriges största stad.

Jag är benägen att hålla med. Det är förmodligen till friidrottens klara fördel om det finns en, i nån mening, modern arena för utövandet av idrotte

Men inte kan man väl tycka att stadion är tråkig? Om den är hopplös som friidrottsstadion (vilket jag inte tror med tanke på att de faktiskt lyckas dra dit en del stjärnonr och tom sätta lite rekord ibland) så får vi byta ut den, men att byta ut den för a

Erik: "...tom sätta lite rekord ibland"

Är det inte så att Stadion är den arena där det satts flest världsrekord i friidrott?

Har för mig att jag hört det!

Nu har jag oglat och så var det. Här är f.ö. lite historik: http://www.dngalan.com/main/lang-sv/stadion/historik

"Stockholms stadion har fortfarande "världsrekord i världsrekord" inom friidrott med 83 stycken. Stockholms stadion är friidrottsvärldens "all-star"-arena."

Det var som attans, det visste jag inte. Vad häftigt, världsrekord i världsrekord 😀

Är det dags