Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStadion räddad!
You need to log in to create posts and topics.

Antalet slagna världsrekord.

Alla gäller ju inte fortfarande... Delvis är ju detta ett resultat av att arenan är gammal - men det är ändå coolt.

Personligen har jag svårt att förstå varför gammalt ska bevaras när det inte längre fyller sin funktion.

Det förstår jag. Det är viktigt med historia och för att bevara historien måste man även bevara representativa föremål för historien.

Jag undrar om det ens finns så många som 83 officiella grenar att sätta rekord i.

Jag har hela listan: http://www.dngalan.com/main/lang-sv/stadion/vaerldsrekord

Det borde vara antalet satta där genom tiderna. Kan tänka mig att Bubka står för flera stycken av de 83.

EDIT: och där körde jag foten i "sidan-två-fällan". Olle, vi behöver en funktion som säger "Vill du verkligen kommentera denna diskussion, det finns

Gamle Lemming fick väll ihop några

Haha, rätt sköna världsrekord en del utav dem. Som detta:

1941, 4x1 mile, Brandkårens IK , SWE, 17.02.8

Sen kom Gefle IF och smiskade det rekordet åtta år senare. Andra sköna rekord på listan var 2 miles gång eller 880 yards för kvinnor.

Erik, det har du nog rätt i för jag såg just att rekordet på 10 000m sattes på Stadion 1912 av Hannes Kolehmainen (31.20.8) och det vet jag med säkerhet att det inte är ett aktuellt rekord längre, Bekele har det på strax över 26 minuter om jag inte är ute

Låter rimligt. Om jag tar min PB-tid och delar på två så brukar jag hamna nära världsrekordet... i alla fall för löpning.

Inte i höjdhopp va?