Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 08:27Och jag har sett fler och fler anmäla sig till de stora dyra loppen där man inte kan ändra namn. En anledning till att småloppen är små, är att det inte är så många som vill springa dem. (H)
Och jag har sett fler och fler anmäla sig till de stora dyra loppen där man inte kan ändra namn. En anledning till att småloppen är små, är att det inte är så många som vill springa dem. (H)
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 08:29Många känner inte till de små loppen. Sedan är det tror jag iaf lättare för en långsam löpare att gömma sig bland de andra "amatörmotionärerna" på ett stort lopp, och så känner de icke-loppande kompisarna till de stora loppen, men knappast Bysjöloppet t e
Många känner inte till de små loppen. Sedan är det tror jag iaf lättare för en långsam löpare att gömma sig bland de andra "amatörmotionärerna" på ett stort lopp, och så känner de icke-loppande kompisarna till de stora loppen, men knappast Bysjöloppet t e
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 10:04Att man pratar på ultraloppen men inte på de kortare loppen har kanske inte så mycket med arrangemangets storlek att göra utan med det faktum att det för många är lite svårt att prata samtidigt som man gasar (vilket ju ofta är målet på kortare lopp). 🙂
Att man pratar på ultraloppen men inte på de kortare loppen har kanske inte så mycket med arrangemangets storlek att göra utan med det faktum att det för många är lite svårt att prata samtidigt som man gasar (vilket ju ofta är målet på kortare lopp). 🙂
Quote from Jonny Persson on 4 June 2012, 10:08Eller att det är små arrangemang med ungefär samma gäng som dyker upp på alla tävlingar. Men att farten sällan kommer upp högre än fem minuter per kilometer underlättar garanterat pratandet.
Eller att det är små arrangemang med ungefär samma gäng som dyker upp på alla tävlingar. Men att farten sällan kommer upp högre än fem minuter per kilometer underlättar garanterat pratandet.
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 10:19Jag snackade mig runt Stockholm Marathon i lördags som en del av den service man får på ett premiumlopp.
Jag snackade mig runt Stockholm Marathon i lördags som en del av den service man får på ett premiumlopp.
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 10:33Till saken kanske ska nämnas att du Micke ju agerade farthållare och det ingår väl i uppdraget kan jag tro? 🙂
Till saken kanske ska nämnas att du Micke ju agerade farthållare och det ingår väl i uppdraget kan jag tro? 🙂
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 10:46Ja, det var det jag menade. På lite större lopp åtnjuter man förmånen att ha farthållare. Vi som ikläder oss den rollen springer inte bara med jämn fart loppet igenom utan ser också till att snacka med våra följare, peppa dem, distrahera dem med löparhist
Ja, det var det jag menade. På lite större lopp åtnjuter man förmånen att ha farthållare. Vi som ikläder oss den rollen springer inte bara med jämn fart loppet igenom utan ser också till att snacka med våra följare, peppa dem, distrahera dem med löparhist
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 10:55Ja det är verkligen en kanonservice som ju också ingår i priset. Även på Stockholm halvmarathon finns ju farthållare och det loppet kostar 450:- Det tycker jag är helt OK pris för även där måste ju stora delar av stan stängas av.
Ja det är verkligen en kanonservice som ju också ingår i priset. Även på Stockholm halvmarathon finns ju farthållare och det loppet kostar 450:- Det tycker jag är helt OK pris för även där måste ju stora delar av stan stängas av.
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 11:18@Mikael
Det var en trevlig nyhet för mig att farthållare kan erbjuda den servicen 🙂 Ser fram emot min premiär på Sthlm halvmara i höst och hoppas att jag kan hänga på en farthållare som är lika inspirerande som du verkar vara.
@Mikael
Det var en trevlig nyhet för mig att farthållare kan erbjuda den servicen 🙂 Ser fram emot min premiär på Sthlm halvmara i höst och hoppas att jag kan hänga på en farthållare som är lika inspirerande som du verkar vara.
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 14:47Mikael var så fokuserad på att prata att han inte märkte när jag försökte hälsa när jag "sprang" förbi. Ropade, hojtade och fäktade med armarna men det var nått som hände 1968 som var viktigare 😉
Mikael var så fokuserad på att prata att han inte märkte när jag försökte hälsa när jag "sprang" förbi. Ropade, hojtade och fäktade med armarna men det var nått som hände 1968 som var viktigare 😉