Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tyckte det var värst under promenaden till T-banan efteråt. Annars var inte vädret något som påverkade mig. Springer man året om så har man oftast rätt kläder för vädret. Torrt ombyte att ta på sig efteråt ångrar jag inte. Tack alla för en kanondag.

Ja, det var kallt men fullt genomförbart. Jag avundades inte publiken. Massor med duktiga löpare följde mig från start till mål i stabilt 5:57-tempo. Varm dusch o bastu direkt efter målgång satt gött.

Ja, jag klev av. Lusten blåste bort på Gärdet, det var riktigt bistert där och jag började få svårt att hålla uppe värmen, så jag klev av efter 24km och fick en svinkall promenad till Östermalms IP. Inklusive nöjet att ta mig över Gärdet en gång till.

H

Mer kläder och lägre tempo var nog rätt melodi för en trevligare resa idag.

Är det inte läge att använda handskar och vindtäta kläder om man tränar-tävlar i den väderleken?

Jag hade iaf vantar och vindtät jacka om man säger så, det räcker bara så långt. GoreTex hade inte varit bara fel idag.

Många hade säkert för lite kläder. Mössa och vantar hela loppet funkade fint liksom underställströja + löpar-t-shirt. Inte konstigt om man blir kall om händerna utan vantar i detta väder.

Gärdet, Gärdet, Gärdet.. Sträckan mot Halvmara passeringen var en upplevelse av det obehagliga slaget, (trode jag hade hamnat på tjurruset).
Är otroligt glad att jag tog handskarna i morse, var i valet och kvalet innan..

Blev riktigt peppad av er i publi

Ja det var ju en intressant dag detta! Har inte ens reflekterat över att ledningen inte curlade med filtar vid målgång men man kanske själv borde packat en, eftersom man sett väderleksrapporten innan..

Snackade med en luttrad finne efter målgång som mena

Hade både vindjacka, handskar och mössa men det räcker inte så långt när det regnar och blåser så hårt. Var tvungen att be en åskadare att knyta min sko som gått upp på andra varvet på Södermälarstrand. Goretex kanske hade funkat men "normala" material hj