Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

kan tänka mig det... och ni sa...

håll er varma men inte för varmt , soppaåse i startfållan.. 🙂
tror att de flesta är nog fundersam över vinden!

Mest bekymrade är italienare, spanjorer o andra sydeuropeer för de har tränat i +25 - 30 senaste månaden och dimper plötsligt ned i arktiskt klimat.

oops - det blir ett annat läge.... för de...
och även för oss här...dock "lättare" för oss som har "garderoben" för morgondagens prognos, de springer nog ännu fortare!

Finns de risk att långa tajts som blir våta o utsätts för vind, kyler mera än om man bara har korta skjorts? På överkroppen blir de iallafall nån typ av merino kortärmat o långärmad funktions ytterst. Finns inte så mykke annat i kappsäcken...

Alla kläder som blir blöta blir tunga och jäkliga. Jag tror att solen kikar fram efter ett par mil.

Korta tights och ett tjockt lager ullfett på benen kanske?

Linnexbad?

Kan man behålla sopsäcken på sig ända fram till start och sen bara slänga den på gatan? Eller hur gör man för att hålla värmen innan start?
Måste bli mycket skräp att vada igenom om alla gör så?

Hallå där Micke..!!..jag kommer nog över till Farthållarna med lite reklam för ett annat marathon-lopp i Norduppland. Har med mig farthållar-linnet om du vill låna det för att vara mera autentisk...å så finns det naturligtvis en T-shirt från det loppet om

Jag brukar slänga ut sopsäcken över staketet ett par minuter innan start.