Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 21:03Jag håller med både Lustlöparen och Hassel.
Men måste ändå ge Markus rätt. Frågan var vad som var en "bra tid på milen" och om man bortser från eliten så tycker jag 40/45 verkligen ÄR en bra tid på milen. De "vanliga svenssons" som gör dessa tider är VÄLD
Jag håller med både Lustlöparen och Hassel.
Men måste ändå ge Markus rätt. Frågan var vad som var en "bra tid på milen" och om man bortser från eliten så tycker jag 40/45 verkligen ÄR en bra tid på milen. De "vanliga svenssons" som gör dessa tider är VÄLD
Quote from Funbeat user on 8 August 2009, 00:22Semantisk fråga. Vad är att jogga, Vad är att springa/löpa? Går det långsammare än ungefär 50-60 minuter så tycker jag det snarare handlar om att jogga. Att springa så långt som en mil ÄR tufft... Inget fel med att jogga i och för sig. 🙂
Semantisk fråga. Vad är att jogga, Vad är att springa/löpa? Går det långsammare än ungefär 50-60 minuter så tycker jag det snarare handlar om att jogga. Att springa så långt som en mil ÄR tufft... Inget fel med att jogga i och för sig. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 August 2009, 07:17Så länge någon kan gå i samma hastighet är det joggning.
Så länge någon kan gå i samma hastighet är det joggning.
Quote from Funbeat user on 8 August 2009, 07:23Jag fick höra att:
"Så länge du har ett tempo som är under 5 min/mil så springer du, annars springer du inte"Stämmer?
Jag fick höra att:
"Så länge du har ett tempo som är under 5 min/mil så springer du, annars springer du inte"
Stämmer?
Quote from Catharina Brattlin on 8 August 2009, 07:53Nja, 5 min/mil är nog snarare raketfart, skulle jag vilja säga...;)
Allvarligt talat; den definitionen har vi stött och blött här på forumet ett otal gånger, och åsikterna spretar rejält. Personligen definierar jag jogging enligt
http://sv.wikipedia.org
Nja, 5 min/mil är nog snarare raketfart, skulle jag vilja säga...;)
Allvarligt talat; den definitionen har vi stött och blött här på forumet ett otal gånger, och åsikterna spretar rejält. Personligen definierar jag jogging enligt
Quote from Funbeat user on 8 August 2009, 08:09Är det någon sysslar med att springa vissa pass och jogga andra pass?
Är det någon sysslar med att springa vissa pass och jogga andra pass?
Quote from Funbeat user on 8 August 2009, 08:50Javisst! Själv registrerar jag vissa pass då jag tagit det extra lugnt som jogging (annars normalt löpning) och jag utgår ifrån att många andra också gör så?
Javisst! Själv registrerar jag vissa pass då jag tagit det extra lugnt som jogging (annars normalt löpning) och jag utgår ifrån att många andra också gör så?
Quote from Funbeat user on 8 August 2009, 08:57Nope, sådana pass blir Löpning - återhämtning. Detta har en naturlig förklaring, "Min Topplista". Denna har jag inställd på: Tid och senaste 30 dagar och alla aktiviteter. Men ibland vill jag slå om och titta på antal km, då är det mycket behändigare att
Nope, sådana pass blir Löpning - återhämtning. Detta har en naturlig förklaring, "Min Topplista". Denna har jag inställd på: Tid och senaste 30 dagar och alla aktiviteter. Men ibland vill jag slå om och titta på antal km, då är det mycket behändigare att
Quote from Funbeat user on 8 August 2009, 09:00Jasså du, "Löpning - återhämtning". Hmm, kanske skulle regga mina jogg/återhämtningspass på det viset istället.
Jasså du, "Löpning - återhämtning". Hmm, kanske skulle regga mina jogg/återhämtningspass på det viset istället.
Quote from Catharina Brattlin on 8 August 2009, 09:01Jag skriver tydligt i kalendern vad det är för slags pass jag springer, och skriver precis som Leif "Återhämtning" om det är det, likväl som "Uppjogg" resp "Nerjogg" om det är det det handlar om.
Däremot hamnar allt i kategorin Löpning pga ovanstående de
Jag skriver tydligt i kalendern vad det är för slags pass jag springer, och skriver precis som Leif "Återhämtning" om det är det, likväl som "Uppjogg" resp "Nerjogg" om det är det det handlar om.
Däremot hamnar allt i kategorin Löpning pga ovanstående de