Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Flindra,
jag menade inte alls att bara nybörjare blir skadade. Jag tror i och för sig att risken med fart är högre för nybörjare som är svaga och ovana vid rörelseomgånget i hög fart, men hur vältranad man än är så kan man anstränga sig för mycket i förh

Hallå alla duktiga som skriver här. Vilken bra tråd...högt till tak och bra inlägg.

Jag började springa tävlingar 1979 och har testat det mesta när det gäller löpning och cykling. Det är fortfarande lika roligt att sticka ut på racern eller mountainbiken

42 kg socker under 2012. 1,15 hg om dagen så ser livet ut för oss svenskar.

Är det socker eller kolhydrater omräknat till socker, enligt sekten?

"Myten om överviktiga ultralöpare" Jag har uppfattat det hela som att många överviktiga vill gå ner i vikt, och därför gärna väljer att starta i ett tidslopp, det känns lite bättre att kunna genomföra loppet i sin egen takt, inga maxtider som vid marathon

Tillhör kategorien tjock långsam löpare.

Slurpar inte i mig varken sliskig dryck eller energikakor på träning då jag tycker att dom kalorier som har bränts bort ska hålla sig borta. Har precis börjat köra mer intervaller med en löparklubb och det ska bl

Robert, det beror på vad du tränar för. Om du vill ha snabb återfyllnad av musklernas glykogennivåer för att fort komma i form igen och vara pigg till nästa pass är det bra att återställa med intag som du beskriver. Om du specifikt tränar uthållighet finn

Intressant med maten.

Maken moffar mackor kvällen innan, sedan går han upp fyra och springer tre mil på fastande mage till jobbet. Alltid med bara vatten som dryck, och eventuellt två-tre fikon som energiboost.

Jag har också gått upp fyra några gånger

Det handlar inte om hur långt eller fort man springer.

Det handlar om att om man vill gå ner i vikt så ska man göra av med mer energi än vad man får i sig...

Så om man börjar springa för att gå ner i vikt, börja då inte käka massa energikakor och sportd

Oj, att jag missade detta inlägg så länge(?)

Jag håller med dig i det allra mesta Fredrika! (Med en liten glidning till det Peter P. sa i första svaret! (Det är inte för att dom är snabba som dom är smala utan för att dom är smala som dom är snabba))

D