Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 10:48Det man egentligen menar är nog bara att intag och förbrukning stämmer överens, vilket man antingen kan uppnås genom att man är mer aktiv, eller genom att man inte äter så mycket.
För mig själv handlar det nog mer om mer aktivitet, men jag undviker väl t
Det man egentligen menar är nog bara att intag och förbrukning stämmer överens, vilket man antingen kan uppnås genom att man är mer aktiv, eller genom att man inte äter så mycket.
För mig själv handlar det nog mer om mer aktivitet, men jag undviker väl t
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 10:48Flindra, jag tycker din fråga är berättigad. Alla fattar väl att man måste anstränga sig och springa fortare om man vill bli snabbare. Det är ju bara skönt om man håller sig till sträckor som man orkar. LSD-förespråkarna säger väl att 25% av träningen ska
Flindra, jag tycker din fråga är berättigad. Alla fattar väl att man måste anstränga sig och springa fortare om man vill bli snabbare. Det är ju bara skönt om man håller sig till sträckor som man orkar. LSD-förespråkarna säger väl att 25% av träningen ska
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 10:53Jag tror iofs att "anstränga sig som fan" är ett ganska subjektivt mått, för många handlar det nog om det ändå. I realiteten är de fortfarande väldigt långt ifrån vad de egentligen skulle kunna förmå under pistolhot.
Jag tänker på sådana som de som ligge
Jag tror iofs att "anstränga sig som fan" är ett ganska subjektivt mått, för många handlar det nog om det ändå. I realiteten är de fortfarande väldigt långt ifrån vad de egentligen skulle kunna förmå under pistolhot.
Jag tänker på sådana som de som ligge
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 11:20Många intressanta sidospår men också en del viktiga aspekter att reda ut.
Angående aladdinaskar och liknande exempel. Bara för att kalorier in minus kalorier ut gäller I ALLA LÄGEN UNDANTAGSLÖST innebär det inte att två personer har exakt samma ämnesomsä
Många intressanta sidospår men också en del viktiga aspekter att reda ut.
Angående aladdinaskar och liknande exempel. Bara för att kalorier in minus kalorier ut gäller I ALLA LÄGEN UNDANTAGSLÖST innebär det inte att två personer har exakt samma ämnesomsä
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 11:48Jag tror inte detta att använda mat för att lindra ångest är samma sak som att äta mycket under ultradistanslöpning. Däremot är jag inte alls främmande för att ultradistanslöpning är ett sätt att mildra ångest. Så på det sättet håller jag med dig om att m
Jag tror inte detta att använda mat för att lindra ångest är samma sak som att äta mycket under ultradistanslöpning. Däremot är jag inte alls främmande för att ultradistanslöpning är ett sätt att mildra ångest. Så på det sättet håller jag med dig om att m
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 12:24Klas:
Jag känner både nybörjare som lunkar fram och löpare som springer maran på 2:35 som har skador, och gemensamt för dem alla är att de tränat mycket intervaller.Det som vore intressant skulle vara om någon forskare kunde undersöka om de som spring
Klas:
Jag känner både nybörjare som lunkar fram och löpare som springer maran på 2:35 som har skador, och gemensamt för dem alla är att de tränat mycket intervaller.
Det som vore intressant skulle vara om någon forskare kunde undersöka om de som spring
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 12:27Definitivt sannt Fredrika. Hornstull-Järna, Årets sista långpass, etc fyller en mycket viktig roll i att sänka tröskeln för att våga tänja på distansen och hitta de möjligheter som längre pass ger.
Som alternativ till intervall- och backpass så brukar j
Definitivt sannt Fredrika. Hornstull-Järna, Årets sista långpass, etc fyller en mycket viktig roll i att sänka tröskeln för att våga tänja på distansen och hitta de möjligheter som längre pass ger.
Som alternativ till intervall- och backpass så brukar j
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 12:53Flindra: Rune Larsson springer aldrig intervaller. Jonas Buud, som definitivt är Sveriges och dessutom en av världens snabbaste ultralöpare springer heller aldrig intervaller. Det säger absolut ingenting. Rune är känd för att pressa sig till den mänskliga
Flindra: Rune Larsson springer aldrig intervaller. Jonas Buud, som definitivt är Sveriges och dessutom en av världens snabbaste ultralöpare springer heller aldrig intervaller. Det säger absolut ingenting. Rune är känd för att pressa sig till den mänskliga
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 13:30Flindra:
När vi pratar myter är nog en av de största att man blir skadad av intervallöpning. Varför? Jag vet ingen som blivit det.
Den absolut vanligaste orsaken till skador är ju förändringar av löpningen på olika sätt. Längre pass, ny utrustning, nya un
Flindra:
När vi pratar myter är nog en av de största att man blir skadad av intervallöpning. Varför? Jag vet ingen som blivit det.
Den absolut vanligaste orsaken till skador är ju förändringar av löpningen på olika sätt. Längre pass, ny utrustning, nya un
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 13:43Ja Fredrika, han springer faktiskt aldrig i snacktempo. Jag tror att han alltid ligger precis i den övre gränsen för vad som är bekvämt. Han kan i alla fall inte prata bekvämt när han springer, det vet jag alldeles säkert.
Ja Fredrika, han springer faktiskt aldrig i snacktempo. Jag tror att han alltid ligger precis i den övre gränsen för vad som är bekvämt. Han kan i alla fall inte prata bekvämt när han springer, det vet jag alldeles säkert.