Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kan bara prata för mig själv, jag upplever att jag får en mycket mer direkt återkoppling på min löpstil när jag har så kallade barfotaskor jämfört med skorna jag hade innan. Med de höga uppbyggda skorna kunde jag slaffsa på hursomhelst, och fick allti

Flindra: kanske det är tricket för att kunna möla Aladdinaskar 😀 😉

Förstår inte varför vi skulle se en skadevåg med "barfotatrenden"? Har vi inte nog med skador som det är med löparknän och benhinneinflammationer till höger och vänster. Håller dock med

Hihi Fredrika! 😉
Just den julen hade han träningsuppehåll på ett par månader. Orättvist är vad det är!

Flindra, bra teknik skyddar inte mot överansträngning. Sprintfart ger en annorlunda belastning på baklår och rumpa, som lätt ger skador om man är ovan. Kör man ofta så kan man nog få problem med vaderna också och där hjälper inte "framfotsteknik".

Jag tr

En mycket intressant diskussion. Detta med vad man äter/dricker, går ner i vikt och hur långt man springer/går.
Jag själv då. Född 1945, började träna 2001 efter allvarligt råd av min läkare. Vägde då runt 115-120, det gick lite upp och ned. Alla andra vä

Ta mig fan den bästa tråden sedan jag myntade ordet "säpojoggen",

TT NYTT ÅR på er alla.

Klas, hur förklarar du i så fall att marathonlöpare och elitlöpare blir skadade? Om nu bara nybörjare blir skadade borde ju inga elitidrottare bli skadade.

Kul tråd ja!

Och visst måste fartlek vara perfekt eftersom man går på känsla.

Att ni orkar grubbla! Tänk inte, spring!

Tänkande bränner också kalorier. Det är vardagsmotionen som är avgörande.

Flindra,
Angående kvalitesträning. Eliten måste ju ligga på gränsen, annars gör någon annan det och lyckas. Som motionär behöver man ju egentligen inte gå över den. I praktiken har vi ju alla styrkor och svagheter som gör att vi ändå trillar dit någon gån