Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Äta har mycket med känslor att göra och vana.
Rastlöshet = titta lite i kylskåpet.
Titta på tv, stoppa något i munnen samtidigt.
Alltid backa på maten osv.

Man kan inte mota en känsla med logik.
Flyga är det säkraste sättet att transportera sig på ändå ä

Så mycket spännande och intressanta inlägg i tråden, tack alla för att ni delar med er.

Robert, vilket bra exempel med godispåsen. Visar ganska tydligt en skillnad i tankesätt och handling - men också att det går att förändra sitt sätt att fungera.

3 m

Väldigt bra tråd!

Min egen erfarenhet efter att ha gått ner 20 kg på 3 år är att det är en enorm skillnad att springa nu jämfört med förr. Det är svårt (näst intill omöjligt) att träna fart utan att skada sig när man har övervikt. (Det kan räcka med 5 k

Inte heller att förglömma att fika smakar så mycket godare i goda löparvänners lag. 🙂

Tror inte någon blir fet av att vara med på några ultrasoftfikapass/år och de flesta tror jag inte mysfikar på alla sina ensamma löppass. De gemensamma långpassen är

Du blir inte smal av att springa.
Är du tjock kommer du sannolikt inte kunna springa lika fort som om du vore smalare.
Att springa långt och länge tror jag underlättar för att hålla vikten. Vad är egentligen långt? Hur många "tjockisar" finns det bland pe

Det finns ett ”magiskt recept” som är bäst när det gäller träning och kost men detta är individuellt och olika för varje löpare. Man måste analysera sig själv och se vad som funkar. Mitt råd är helt enkelt att lita på er egen intuition när det gäller kost

> ”en intressant och omväxlande mat är för människor som aldrig får någonting gjort”.

Det förklarar den matlagningstrend som funnits ett antal år och som jag inte förstått. Jag har ibland nästan kännt mig utanför som inte alls delar den "hobbyn" BILD:htt

Fredrika:
Men jag tippar att mackmoffandet kvällen innan är minst tusen kalorier...

Marcus:
Mycket klokt du skriver! Känner igen mig precis. Har också gått ner, cirka 30 graviditetskilon. De sista fem-sju kilona däremot är sega, de har jag haft ända sed

Jag hävdar fortfarande envist att överviktiga VISST kan träna kvalitetsträning, tex intervaller. Men såklart med försiktighet.

Vad är definitionen på överviktig i denna tråd?

Jag har MBI på 27.
Springer intervaller varje vecka med upp till 95% av maxpuls och har inte problem med att jag går sönder.
Har å andra sidag tuggat på med 2-3mil/vecka på mellanmjölksansträgning i 5år så