Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Alltså, från början tänkte inte jag egentligen inte på överviktig. När jag pratade om "tjockisar" menade jag normalviktiga personer, fast kanske lite i överkant. Typ några retsamma kg man gärna skulle vilja bli av med. I eget fall från 62 kg till 56-58 kg

Absolut Fredrika, med det lilla fläsket sitter eventuella begränsningar bara mellan dina öron! 😉

Bring it on, väck gazellen i dig,dra ett djupt andetag, fokusera på stark, snabb som blixten och odödlig - och trampa gasen i botten så det ryker!

Mjölksyr

Borde inte vanlig mjölk ha en viss smak av mjölksyra? Sedan har jag också sett att en del matprodukter har laktos i ingredienslistan, så smaken kanske är mer bekant än man tror.

Ja det kanske är därför man blir så lugn och tillfreds efter ett riktigt "kräkpass". Vi har smaken av det med oss från modersmjölken? 😀

Modersmjölksyran!

Själv är jag någon slags hybrid som inte passar in i denna tråden: Har god aptit, äter gärna bakverk och efterrätter, blir lätt knubbig. Men gillar att anstränga mig, håller mig smal.

Jag säger som Kate Moss på den tiden hon var löpare: Inget smakar li

Lars: Du "blir lätt knubbig" men du "håller dig smal"!? Kan du förtydliga.

Min "naturliga läggning" verkar vara att jag lätt lägger på mig vikt. Om det beror på gener, ovanor, ämnesomsättning, flegmatisk personlighet, eller den omnämnda goda aptiten kan vi låta vara osagt.

Men jag gillar att anstränga mig och att träna. Samt

"Samt att jag för löpresultatens skull vill hålla nere kroppsvikten något, vilket gör att jag är motiverad att inte äta för stora matportioner. "

Exakt det som också gör mig motiverad att fortsätta med de mindre portionerna. Grovt räknat så vinner jag i

Övervikt och kvalitetsträning?

Ehhh...har jag missat någonting?

Bara man kommer ut så är det väl kvalitetsträning. Extra duktigt om man har lite att släpa på.