Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 12:28Alltså, från början tänkte inte jag egentligen inte på överviktig. När jag pratade om "tjockisar" menade jag normalviktiga personer, fast kanske lite i överkant. Typ några retsamma kg man gärna skulle vilja bli av med. I eget fall från 62 kg till 56-58 kg
Alltså, från början tänkte inte jag egentligen inte på överviktig. När jag pratade om "tjockisar" menade jag normalviktiga personer, fast kanske lite i överkant. Typ några retsamma kg man gärna skulle vilja bli av med. I eget fall från 62 kg till 56-58 kg
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 12:36Absolut Fredrika, med det lilla fläsket sitter eventuella begränsningar bara mellan dina öron! 😉
Bring it on, väck gazellen i dig,dra ett djupt andetag, fokusera på stark, snabb som blixten och odödlig - och trampa gasen i botten så det ryker!
Mjölksyr
Absolut Fredrika, med det lilla fläsket sitter eventuella begränsningar bara mellan dina öron! 😉
Bring it on, väck gazellen i dig,dra ett djupt andetag, fokusera på stark, snabb som blixten och odödlig - och trampa gasen i botten så det ryker!
Mjölksyr
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 12:41Borde inte vanlig mjölk ha en viss smak av mjölksyra? Sedan har jag också sett att en del matprodukter har laktos i ingredienslistan, så smaken kanske är mer bekant än man tror.
Borde inte vanlig mjölk ha en viss smak av mjölksyra? Sedan har jag också sett att en del matprodukter har laktos i ingredienslistan, så smaken kanske är mer bekant än man tror.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 12:44Ja det kanske är därför man blir så lugn och tillfreds efter ett riktigt "kräkpass". Vi har smaken av det med oss från modersmjölken? 😀
Ja det kanske är därför man blir så lugn och tillfreds efter ett riktigt "kräkpass". Vi har smaken av det med oss från modersmjölken? 😀
Quote from Elias Engqvist on 3 January 2012, 12:57Modersmjölksyran!
Modersmjölksyran!
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 12:59Själv är jag någon slags hybrid som inte passar in i denna tråden: Har god aptit, äter gärna bakverk och efterrätter, blir lätt knubbig. Men gillar att anstränga mig, håller mig smal.
Jag säger som Kate Moss på den tiden hon var löpare: Inget smakar li
Själv är jag någon slags hybrid som inte passar in i denna tråden: Har god aptit, äter gärna bakverk och efterrätter, blir lätt knubbig. Men gillar att anstränga mig, håller mig smal.
Jag säger som Kate Moss på den tiden hon var löpare: Inget smakar li
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 13:07Lars: Du "blir lätt knubbig" men du "håller dig smal"!? Kan du förtydliga.
Lars: Du "blir lätt knubbig" men du "håller dig smal"!? Kan du förtydliga.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 13:21Min "naturliga läggning" verkar vara att jag lätt lägger på mig vikt. Om det beror på gener, ovanor, ämnesomsättning, flegmatisk personlighet, eller den omnämnda goda aptiten kan vi låta vara osagt.
Men jag gillar att anstränga mig och att träna. Samt
Min "naturliga läggning" verkar vara att jag lätt lägger på mig vikt. Om det beror på gener, ovanor, ämnesomsättning, flegmatisk personlighet, eller den omnämnda goda aptiten kan vi låta vara osagt.
Men jag gillar att anstränga mig och att träna. Samt
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 14:01"Samt att jag för löpresultatens skull vill hålla nere kroppsvikten något, vilket gör att jag är motiverad att inte äta för stora matportioner. "
Exakt det som också gör mig motiverad att fortsätta med de mindre portionerna. Grovt räknat så vinner jag i
"Samt att jag för löpresultatens skull vill hålla nere kroppsvikten något, vilket gör att jag är motiverad att inte äta för stora matportioner. "
Exakt det som också gör mig motiverad att fortsätta med de mindre portionerna. Grovt räknat så vinner jag i
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 17:34Övervikt och kvalitetsträning?
Ehhh...har jag missat någonting?
Bara man kommer ut så är det väl kvalitetsträning. Extra duktigt om man har lite att släpa på.
Övervikt och kvalitetsträning?
Ehhh...har jag missat någonting?
Bara man kommer ut så är det väl kvalitetsträning. Extra duktigt om man har lite att släpa på.