Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 06:46Tack Fredrika. I så fall beror mitt intryck kanske bara på att alla som uttalar sig och ger råd har för dålig kunskap om teorierna. Jag ska kolla upp referensen. Finns det något vederhäftigt skrivet om kost och idrott?
Leif, det finns förstås inga säkra
Tack Fredrika. I så fall beror mitt intryck kanske bara på att alla som uttalar sig och ger råd har för dålig kunskap om teorierna. Jag ska kolla upp referensen. Finns det något vederhäftigt skrivet om kost och idrott?
Leif, det finns förstås inga säkra
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 06:49Hur många i eliten bryr sig om teorierna?
Hur många i eliten bryr sig om teorierna?
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 08:54Klas. eftersom värden inte är svart och vit, och forskning och allt som rör kroppen är ordentligt komplicerat så kräver alla "rön" och annat kunskap att tolkas. Detta leder till att i princip det mesta som kan sägas konkret till lekmän inte kan tolkas ell
Klas. eftersom värden inte är svart och vit, och forskning och allt som rör kroppen är ordentligt komplicerat så kräver alla "rön" och annat kunskap att tolkas. Detta leder till att i princip det mesta som kan sägas konkret till lekmän inte kan tolkas ell
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 09:57Tumregel nummer ett: Det beror på.
Gäller oftast vid alla komplicerade frågeställningar, men kanske inte alltid. Se tumregel nummer ett.
Tumregel nummer ett: Det beror på.
Gäller oftast vid alla komplicerade frågeställningar, men kanske inte alltid. Se tumregel nummer ett.
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 10:40Ha ha haaa! Bra där Lars 🙂
Ha ha haaa! Bra där Lars 🙂
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 19:49Jag svarar som erfaren före detta tjockis och relativt nybliven ultralöpare.
1. Du blir inte smal av att springa långt. Du blir smal av att springa långt och fort.
Jag har sprungit många lång-/ultrapass i Stockholm och varstans med "tjockisar". Det är u
Jag svarar som erfaren före detta tjockis och relativt nybliven ultralöpare.
1. Du blir inte smal av att springa långt. Du blir smal av att springa långt och fort.
Jag har sprungit många lång-/ultrapass i Stockholm och varstans med "tjockisar". Det är u
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 20:22Om man inte tydligt kan säga vad det beror på, så är svaret "det beror på" ofta bara ett sätt att säga att vi fortfarande inte har någon beprövad teori om hur helheten fungerar.
Om man för några hundra år sedan hade frågat vilken hastighet uppnår en kula
Om man inte tydligt kan säga vad det beror på, så är svaret "det beror på" ofta bara ett sätt att säga att vi fortfarande inte har någon beprövad teori om hur helheten fungerar.
Om man för några hundra år sedan hade frågat vilken hastighet uppnår en kula
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 20:43Dåligt ställda frågor får sällan bra svar.
Dåligt ställda frågor får sällan bra svar.
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 21:02Jag bugar ödmjukt för alla insatta och - inte minst - roliga inlägg i denna tråd.
Min erfarenhet efter att gått ner 14 kilo på 10 månader är ganska enkel: Jag åt EXAKT likadant som innan, däremot ökade jag motionen drastiskt. Resultatet talade för sig s
Jag bugar ödmjukt för alla insatta och - inte minst - roliga inlägg i denna tråd.
Min erfarenhet efter att gått ner 14 kilo på 10 månader är ganska enkel: Jag åt EXAKT likadant som innan, däremot ökade jag motionen drastiskt. Resultatet talade för sig s
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 21:28M F. Så är det förvisso, och det kanske är det enda problemet med kostråd.
Det låter betryggande att det inte är forskningsresultaten som sätter begränsningen inom det området.
M F. Så är det förvisso, och det kanske är det enda problemet med kostråd.
Det låter betryggande att det inte är forskningsresultaten som sätter begränsningen inom det området.