Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 17:13Klas, det låter som ett väldigt hårt pass att ligga i miltempo och sedan göra flera spurter i 3 min-fart. Är det verkligen långt ifrån max för dig (jag utgår bara från resultaten som finns på din sida)?
Är linser en nymodighet?
Klas, det låter som ett väldigt hårt pass att ligga i miltempo och sedan göra flera spurter i 3 min-fart. Är det verkligen långt ifrån max för dig (jag utgår bara från resultaten som finns på din sida)?
Är linser en nymodighet?
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 17:37Jag blir väldigt konfundera och frågande av beskrivningarna av bla intervallpass och tex blodsmak.
Mig veterligen så använder man kvalitetsträning för att träna upp olika färdigheter. Man gör dem på olika sätt och alltid med en kontrollerad belastning.
Jag blir väldigt konfundera och frågande av beskrivningarna av bla intervallpass och tex blodsmak.
Mig veterligen så använder man kvalitetsträning för att träna upp olika färdigheter. Man gör dem på olika sätt och alltid med en kontrollerad belastning.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 17:43Alex, när jag skrev 10km-fart menade jag 10km/h, dvs 6-minutersfart. Det kan jag hålla i tre mil innan det känns jobbigt, och sedan fortsätta i några mil till om det är tävling innan den psykologiska spärren säger att jag borde sluta.
Eftersom jag tränar
Alex, när jag skrev 10km-fart menade jag 10km/h, dvs 6-minutersfart. Det kan jag hålla i tre mil innan det känns jobbigt, och sedan fortsätta i några mil till om det är tävling innan den psykologiska spärren säger att jag borde sluta.
Eftersom jag tränar
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 17:58Daniel, om blodsmaken får dig att känna dig duktigare så tycker jag absolut att du ska köra på den. Jag menar inte att det är fel för dig. Men jag tycker inte man ska framhålla det som ett föredöme.
Jag är ganska säker på att du skulle få kraftig förbätt
Daniel, om blodsmaken får dig att känna dig duktigare så tycker jag absolut att du ska köra på den. Jag menar inte att det är fel för dig. Men jag tycker inte man ska framhålla det som ett föredöme.
Jag är ganska säker på att du skulle få kraftig förbätt
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 18:12Klas, bra att du redde ut det. Viss skillnad 🙂
Klas, bra att du redde ut det. Viss skillnad 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 18:53Stretching blev en myt 1982-83 eller så. Den försvann sedan fort.
Verkade komma tillbaks för något år sedan. Är den borta nu, så är det väl få som sörjer.Tuff massage efter marathon var en annan myt i början av 80-talet. Den försvann ännu snabbare.
Bl
Stretching blev en myt 1982-83 eller så. Den försvann sedan fort.
Verkade komma tillbaks för något år sedan. Är den borta nu, så är det väl få som sörjer.
Tuff massage efter marathon var en annan myt i början av 80-talet. Den försvann ännu snabbare.
Bl
Quote from Tini Kjellin on 5 January 2012, 19:00@Daniel A: Kudos och grattis! Starkt jobbat. Förövrigt ett väldigt välskrivet inlägg. Jag hör inte till de där som gillar blodsmak i munnen men jag har varit där en gång för länge sedan när jag var i form. Då var ansträngningen en utmaning och och en drog
@Daniel A: Kudos och grattis! Starkt jobbat. Förövrigt ett väldigt välskrivet inlägg. Jag hör inte till de där som gillar blodsmak i munnen men jag har varit där en gång för länge sedan när jag var i form. Då var ansträngningen en utmaning och och en drog
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 19:02Wissman och Hjelmer stretchar en del.
Wissman och Hjelmer stretchar en del.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 19:03Håkan, jag hoppas det framgått att jag absolut inte är emot kvalitetspass, tvärtom. Men för en medelmåttig motionär som mig är det lätt att man tar i för mycket. Träningsvärk tror jag är ett tecken på att man har tagit i för mycket. Lyckligtvis kan man lä
Håkan, jag hoppas det framgått att jag absolut inte är emot kvalitetspass, tvärtom. Men för en medelmåttig motionär som mig är det lätt att man tar i för mycket. Träningsvärk tror jag är ett tecken på att man har tagit i för mycket. Lyckligtvis kan man lä
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 19:18Just träningsvärk verkar annars ha en koppling med med en hel del positiva effekter, både ur tränings och folkhälsoperspektiv.
Just träningsvärk verkar annars ha en koppling med med en hel del positiva effekter, både ur tränings och folkhälsoperspektiv.