Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:04Träningsvärk får jag av ovana vid belastning. Jag tror att man är lite fel ute om man strävar efter det hela tiden.
Träningsvärk får jag av ovana vid belastning. Jag tror att man är lite fel ute om man strävar efter det hela tiden.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:11M F, kan du utveckla de positiva effekterna av träningsvärk?
Den psykologiska spärren som gör att överansträning känns obehagligt tror jag ska respekteras. Man kan överskrida den, och visst känner man sig stolt när man märker att det går, men jag tror m
M F, kan du utveckla de positiva effekterna av träningsvärk?
Den psykologiska spärren som gör att överansträning känns obehagligt tror jag ska respekteras. Man kan överskrida den, och visst känner man sig stolt när man märker att det går, men jag tror m
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:13Det gör ont att bli bra.
Det gör ont att bli bra.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:26David, jag tror att det är en myt. Det är rimligtvis regelbunden och ökande träning som gör att man blir bra. Det onda är överträning.
David, jag tror att det är en myt. Det är rimligtvis regelbunden och ökande träning som gör att man blir bra. Det onda är överträning.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:26Klas,
Nix jag vet och visste din åsikt. Tog bara ditt pass som exempel på vad man tränar och varför. Många gånger kan man ju träna bara för att det är kul också. Just nu pågår en väldigt hypad och omtalad roddmaskinstävling i Linköping. Många elitidrottar
Klas,
Nix jag vet och visste din åsikt. Tog bara ditt pass som exempel på vad man tränar och varför. Många gånger kan man ju träna bara för att det är kul också. Just nu pågår en väldigt hypad och omtalad roddmaskinstävling i Linköping. Många elitidrottar
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:31Det finns bra smärta och det finns dålig smärta. Det gäller att kunna skilja på vilken som är vad.
En går man i sönder av och en utvecklas man av.
Det finns bra smärta och det finns dålig smärta. Det gäller att kunna skilja på vilken som är vad.
En går man i sönder av och en utvecklas man av.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:31Första dagen jag tränade fick jag träningsvärk. Blev jag övertränad efter första passet? 🙂
Första dagen jag tränade fick jag träningsvärk. Blev jag övertränad efter första passet? 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:33K-G. Idag stretchar nog de flesta. Men numer stretchar man med lite mer "intelligens". Man försöker få balans så att man inte har korta muskler eller begränsad rörlighet.
Löpare måste ju nästan alltid stretcha höftböjarna för att slippa ont i ländryggen.
K-G. Idag stretchar nog de flesta. Men numer stretchar man med lite mer "intelligens". Man försöker få balans så att man inte har korta muskler eller begränsad rörlighet.
Löpare måste ju nästan alltid stretcha höftböjarna för att slippa ont i ländryggen.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:41Klas. Det finns ju en koppling mellan DOMS och diverse träningsinducerade uppregleringar och andra viktiga parametrar som blodfetter och påverkan på basalmetabolismen.
I övrigt så håller jag nog inte med om så mycket av vad du skriver heller. Just en för
Klas. Det finns ju en koppling mellan DOMS och diverse träningsinducerade uppregleringar och andra viktiga parametrar som blodfetter och påverkan på basalmetabolismen.
I övrigt så håller jag nog inte med om så mycket av vad du skriver heller. Just en för
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 20:43Leif, ja, du tog i för mycket om du fick träningsvärk. Det är VÄLDIGT lätt hänt om man är otränad.
Men överansträngning en gång är ju inget större problem. Kroppen reparerar. Men det verkar rimligt att tro att upprepad överansträngning över tid är ett pr
Leif, ja, du tog i för mycket om du fick träningsvärk. Det är VÄLDIGT lätt hänt om man är otränad.
Men överansträngning en gång är ju inget större problem. Kroppen reparerar. Men det verkar rimligt att tro att upprepad överansträngning över tid är ett pr