Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 15:28dessutom har vi ju en tendens att bara läsa och tro på den forskningen som stöder vår egen tro/intuition. Även om 10 andra rön säger tvärtom.
dessutom har vi ju en tendens att bara läsa och tro på den forskningen som stöder vår egen tro/intuition. Även om 10 andra rön säger tvärtom.
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 16:47Håkan, så tror jag egentligen att det måste vara, att man i första hand söker bevisa sin tes. Man ska vara självkritisk, men det går bara till en gräns. En människa kan inte vända på alla stenar själv. Kombinatoriken blir för komplex. Men här kommer samar
Håkan, så tror jag egentligen att det måste vara, att man i första hand söker bevisa sin tes. Man ska vara självkritisk, men det går bara till en gräns. En människa kan inte vända på alla stenar själv. Kombinatoriken blir för komplex. Men här kommer samar
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 17:50Åsa, var någonstans har jag sagt att man ska sluta med gåintervaller?! Jag skulle aldrig säga något sådant, så någonstans måste jag ha uttryckt mig extremt otydligt 🙂
Åsa, var någonstans har jag sagt att man ska sluta med gåintervaller?! Jag skulle aldrig säga något sådant, så någonstans måste jag ha uttryckt mig extremt otydligt 🙂
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 18:06"Inget j*la gå i backen" 😉
"Inget j*la gå i backen" 😉
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 18:31Hur man skulle kunna få det till samma sak förstår jag inte.
Hur man skulle kunna få det till samma sak förstår jag inte.
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 18:32Hahaha! Ok, point taken. Den står jag för när det gäller tränade löpare på träning 🙂
Hahaha! Ok, point taken. Den står jag för när det gäller tränade löpare på träning 🙂
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 18:36...och för att undanröja eventuella andra missförstånd kring vad jag menar så tror jag även att långsamt och länge och soft är en utmärkt träningsform för att bygga uthållighet och förbereda för hårdare pass så småningom. Problemet är när man hamnar i en
...och för att undanröja eventuella andra missförstånd kring vad jag menar så tror jag även att långsamt och länge och soft är en utmärkt träningsform för att bygga uthållighet och förbereda för hårdare pass så småningom. Problemet är när man hamnar i en
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 18:45Du har all anledning att vara stolt, Fredrika. Men tycker du verkligen att man ska springa i backen även på riktiga långpass?
Du har all anledning att vara stolt, Fredrika. Men tycker du verkligen att man ska springa i backen även på riktiga långpass?
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 18:49Klas: det beror på var man är och vad man vill i sin träning. Men orkar man springa 8 mil så tycker jag inte man skall vara rädd för att springa i backar även på långpass, nej.
Klas: det beror på var man är och vad man vill i sin träning. Men orkar man springa 8 mil så tycker jag inte man skall vara rädd för att springa i backar även på långpass, nej.
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 18:58Klart att man fixar det, men jag resonerar som så att man tränar olika saker på olika pass. Springa i backe är styrketräning hur man än vänder på det, och driver pulsen ganska kraftigt. På ultratävling måste man nog vara elit för att tjäna på att springa
Klart att man fixar det, men jag resonerar som så att man tränar olika saker på olika pass. Springa i backe är styrketräning hur man än vänder på det, och driver pulsen ganska kraftigt. På ultratävling måste man nog vara elit för att tjäna på att springa