Quote from Catharina Brattlin on 6 January 2012, 20:47OK, jag är med. 🙂
Jag har aldrig sysslat med lågpulsträning, eller pulszoner hit o dit, så problemet att behöva gå för att hålla pulsen nere på sk lågpulspass har jag dessbättre inga erfarenheter av. Jag har den puls jag har. That´s it!
OK, jag är med. 🙂
Jag har aldrig sysslat med lågpulsträning, eller pulszoner hit o dit, så problemet att behöva gå för att hålla pulsen nere på sk lågpulspass har jag dessbättre inga erfarenheter av. Jag har den puls jag har. That´s it!
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 20:57...och exakt nu Klas får jag för mig att du inte hann läsa mitt andra inlägg innan du hann skriva ditt.
Fp. David: exakt, hur gör Mackan? Inte går han i backarna inte.
...och exakt nu Klas får jag för mig att du inte hann läsa mitt andra inlägg innan du hann skriva ditt.
Fp. David: exakt, hur gör Mackan? Inte går han i backarna inte.
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 20:59Sant, vi är nog ganska överens
Sant, vi är nog ganska överens
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:05🙂 jag tror det också.
🙂 jag tror det också.
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:06I många resonemang verkar det hända något magiskt vid gränsen 42195. Då verkar helt andra träningsregler gälla, även om det kanske skiljer 8 km (ett 5-milslopp). Ty då är det ULTRA och något helt annat än maran. Tittar man på programmen för maran är det e
I många resonemang verkar det hända något magiskt vid gränsen 42195. Då verkar helt andra träningsregler gälla, även om det kanske skiljer 8 km (ett 5-milslopp). Ty då är det ULTRA och något helt annat än maran. Tittar man på programmen för maran är det e
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:25Mackan är ett intressant exempel. Vore kul att höra hans kommentare om han läser den här tråden. Jag har bläddrat i hans inspirerande bok http://sapiens.se/Boken/ och tycker introduktionen om hans egen resa är relevant för den här diskussionen. Jag drista
Mackan är ett intressant exempel. Vore kul att höra hans kommentare om han läser den här tråden. Jag har bläddrat i hans inspirerande bok http://sapiens.se/Boken/ och tycker introduktionen om hans egen resa är relevant för den här diskussionen. Jag drista
Quote from Jonny Persson on 6 January 2012, 21:27Jag säger så här, är det någonstans man ska gå så är det i branta backar. Det man betalar i ansträngningsökning motiverar inte alltid den tid man tjänar på att springa. Tränar jag till exempel i slalombacke är det delvis snabb gång som gäller uppför men d
Jag säger så här, är det någonstans man ska gå så är det i branta backar. Det man betalar i ansträngningsökning motiverar inte alltid den tid man tjänar på att springa. Tränar jag till exempel i slalombacke är det delvis snabb gång som gäller uppför men d
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:35Kristina, jag förstår din poäng. Men för rättvisans skull så kanske man skall påpeka att det finns de som tycker 50 km inte är så särskilt mycket till ultra. Att den "riktiga" gränsen för ultra ligger vid 100 km.
Och jag skulle också säga att vissa träni
Kristina, jag förstår din poäng. Men för rättvisans skull så kanske man skall påpeka att det finns de som tycker 50 km inte är så särskilt mycket till ultra. Att den "riktiga" gränsen för ultra ligger vid 100 km.
Och jag skulle också säga att vissa träni
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:42...och exakt härmed kommer alla små ultratjockisar framöver kvittra att Mackan minsann säger att man ska gå i backarna, för det var väl så du menade 😉
...och exakt härmed kommer alla små ultratjockisar framöver kvittra att Mackan minsann säger att man ska gå i backarna, för det var väl så du menade 😉
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:42Fredrika: absolut bör det vara skillnad i träningen till längre ultror. Jag håller helt med dig, men jag är inte helt säker på att alla tänker så vad gäller kortare ultror. Att packa ihop en femmilare med en tiomilare är ju att packa ihop träningen för tv
Fredrika: absolut bör det vara skillnad i träningen till längre ultror. Jag håller helt med dig, men jag är inte helt säker på att alla tänker så vad gäller kortare ultror. Att packa ihop en femmilare med en tiomilare är ju att packa ihop träningen för tv