Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kristina: ja, definitivt. Samtidigt kan en halvmara för vissa kännas som en längre distans (och kräva träning därefter) än vad ett 100 km-lopp känns för andra. Så det är svårt att generalisera. Men jag håller med dig i princip, träning för 50 km borde int

En bekant ledde Lidingö ultra till det var två km kvar förra året. Tror han har 3-4 hårda kvalitetspass per vecka.....

Klas: Jag brukar försöka låta bli att tala om tider jag borde kunna göra utan nöjer mig med att konstatera att min bästa form hade jag hösten 2009 och den var några strån vassare än när jag gjorde 2:40 på maran. Hade jag tagit det lugnare med träningen un

Tack, Mackan. Och om du hade öka dosen lite långsammare redan från 2001, hade du kunnat nå samma dos och resultat 2009? Ren spekulation förstås, men det vore intressant att höra vad du tror baserat på din kunskap och erfarenhet.

Jesper Olsen startar om i Key West på tisdag. Därifrån skall han springa till New Foundland. Han startade för 3 år sedan i Nordkapp. Har passerat Kapstaden - började om på Sydamerikas sydspets.

Han anser att en ultra börjar vid 5K. Något tillspetsat.
N

Faktum är att jag ökade rätt försiktigt de första åren och de skador jag hade då, förutom det något längre avbrottet när jag hade tappat näthinnan, var rätt lindriga och jag kunde springa hyggligt under tiden jag rehabade dessa. Jag kom tillbaks väldigt b

Tack!

Skulle vilja återgå till den ursprungliga frågeställningen i tråden. Vi kan ju läsa ovan att Mackan hade gått upp 28 kilo från ungdomsåren när han startade sin andra karriär. Sen gissar jag att han gått ner åtminstone 20 kilo fram till det att han blev su

Klas Orsvärn har skrivit mycket, och mycket kloka förståndiga saker i denna långa, och mycket intressanta tråd som jag ej följt varje dag utan mest läst i efterhand. (t+)

Tror att löpare skulle må bra av att tänka i liknande banor som de som bygger muskler.
Det var uppe att träningsvärk är som värst 2 dagar efter passet. Och det kan väl de flesta som råkat ut för det intyga?
Det är ju en stor anledning till att man därför