Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia:

Brukar inte tjej/damskor generellt väga mindre än männens i motsvarande modeller? ang dämpning så borde dom väl spegla männens likvärdiga skor med? så har jag uppfattat det hela åtminstånde.. hmm väger väldigt lätt jag med. Så inte vill jag

Fast väger man mindre behöver man ju mindre dämpning. Det finns ju gott om skor som för en normaltung person kan ses som lätta och odämpade, men som för en lätt person blir relativt dämpade.

Kent, jo, och konstigt vore väl annars! Tycker dock att när herrmodellen väger 337 g och dammodellen 275 g så skiljer det inte så värst mycket som det kan göra på vikten mellan de båda.

Jaja, jag gillar mina chockrosa Nimbus, men är som sagt på jakt efte

Vad jag menade Sylvia, var att det finns lätta dämpade damskor med. Inte att det är konstigt att dom är lättare än herrskorna.. utan att du säkert kan hitta det du söker pga att motsvarande modeller brukar finnas både till dam och herr.. personligen så gi

Robert L// Det funkar...! Kinvara är guld!
Kört mina på allt i från snabbpass, terrängmarathon och teknikpass. ovs...

*lycka*

Sylvia: Testa Saucony Hattori - dom är helt fantastiska och åtminstone för mig och än så länge orkar jag inte springa mer än kanske 10km i dom - men vilka kilometer!

Dammodellen väger 112g

vad som menas med lättviktsskor är väl personligt,själv kör jag så gott som alla mina pass i adizero boston,har inga problem med detta.

Tack för tipset Christer! Känns lite väl minimalistiska iofs? Får se vilka det blir i slutändan.

Prova dom - och du är fast!

Är de svåra att få tag på? Är tveksam till att mina lokala sporthandlare (Stadium, Intersport och Team Sportia) saluför dem? Runner´s Store?