Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, runners store har dom: http://runnersstore.se/Main/Articles.asp?ArtGrp=210&ArticleId=6632&hgid=2&articlename=Saucony+Hattori+mens&Page=1&SortFilter=&PriceType=

Edit; Jag köpte dock mina från apex sports. 75 pund istf 900 kronor

OK, får kanske svänga inom Kristianstad nån dag då, där Runner´s Store finns. Det är inte lätt här ute på landet.

Tack igen. 🙂

Sylvia, lite väl minimalistiska? Vad är i så fall dina strumpor? 😉 Skulle säga att om du klarar 6 km i strumplästen så är en mil eller så fullt möjligt med lite dämpning.

Tycker det borde vara bättre med en tyngre sko, så man tål dubbelt så mycket träning, och kanske tappar 5 kg i vikt, det borde ge ett bättre tävlingsresultat.

Conny, varför skulle man tåla dubbelt så mycket träning bara för att skon väger mer? Förutsatt att man redan är vid sin idealvikt så kommer ett tapp på 5 kg snarast leda till att resultaten försämras så det går inte heller att generalisera om.

Förra året när jag tränade för 24-timmars, och hadde veckor med över 12 mil, och stabila skor. Om jag då skulle köpt ett par klenare skor, och fortsatt med samma träning, hur skulle det ha slutat då ? Man kan ju även tänka sig att man vill ha en lätt sko,

För mig är det precis tvärt om, ju mer jag har på fötterna, ju mindre mängder klarar jag att träna.

Självklart måste man vara tränad för distanserna man springer men det har inget med skor att göra. Jag antar att du inte reste dig direkt från sofflocket

Jag har kunnat göra det, Jag tränade bra veckor 3,5 - 5 mil i veckan, och ökade upp till cirka 12 mil på mindre än 6 månader, och mer än 5 mil hadde jag aldrig tidigare tränat i veckan. Det är inte vikten utan stabiliteten i skon som är det viktiga för mi

Jag springer alltid i lätta skor på sommaren.
150 g Cayman. Förra månaden 419 Km.
De har bäst stötupptagning av alla skor. Dessutom kan de inte bli blöta och de luktar inte. Dessutom kostar de inte en förmögenhet och finns i många fina färger.

Snabbt kan

Bild på sagda Cayman-pjuck- Och den praktiska löpvagnen Runeson?
BILD:http://www.marathonguiderna.se/wp-content/uploads/2011/07/IMG_2275.jpg