Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Markus tolkar mig rätt. Och Lydiard var husguden. Många kilometrar under vinterperioden. Men inte körde man långsamt heller på långpassen, Long Slow Distances kom ett antal år senare.

Här blev mycket att kommentera.
Leif A.
Så många som deltog på marathon som på 80-talet uppnåddes ej på nytt förrän för nåt år sedan. (t+)

Det blev en klar nedgång mot slutet av 80-talet i antalet deltagare. Det kom nya träningsteorier med mycket interva

Intressant det där med norrbaggen du nämner K-G.
Jag körde på längs med ett helt gäng Vasaloppsåkare nu var vi åkte tillsammans med ett gäng i Kristinehamn och ett annat i Jönköping som avslutning igår.

Jag har gått in för att satsa på distans i 5:30 tem

Träningsscheman?

Några träningsupplägg hade vi ej förr. Det gick mest på känsla eller att nån föreslog nåt och så var vi iväg.

2 gånger i månaden brukade vi starta med ett gäng orienteringsungdomar runt 15 år. Vi fick det lugnt och de yngre hoppas jag v

Tack Jan, nu vet jag vad mina träningspass inför marathon heter.

Back to back, ryggmotryggpass

De är effektiva, jag ska ha flera sådana i år inför Stockholm 6 timmar på två dagar.

jag vet om flera av den äldre(födda under 20-talet) generation som både använde sig av löparkalender och schema. Detta för att hålla koll på hur länge det var ute och för att se om det gick bättre än förra gången. Nu var det inte lika exakt som det är n

Staffan, visst förde folk kalender. Och går vi tillbaka till 80-talet och alla som körde enligt Lydiard så var det planerat. Även om man då inte kunde bokföra exakta distanser med GPSer och andra tekniska underverk. Men sedan var det ju också rätt mycket

Jag förstår inte vad GPS har med långlöpning att göra, oftast vet man väl vilkenungefärlig kilometertid man har. Så en klocka är vad man behöver. Och jag har hört från mina GPSiga kamrater att deras GPSer inte mäter den löpta distansen speciellt exakt ef

Inte alls Annica. Jag är bara avundsjuk.

Aha, det var rönnbär det handlade om 🙂