Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 19:59Du blev ju själv snabbare när du bantade?
Det handlar inte om att gå ner i vikt eller att träna, utan hur mycket snabbare du blir med samma träning men dessutom en viktminskning.
Du blev ju själv snabbare när du bantade?
Det handlar inte om att gå ner i vikt eller att träna, utan hur mycket snabbare du blir med samma träning men dessutom en viktminskning.
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 20:03Att känna sig fjäderlätt och spänstig istället för fet och tung har också en postiv inverkan mentalt på vissa, så det kan vara värt att pröva.
Edit:
Magnus Homann vet inte om det är mig du frågar men jag skulle inte satsa på så mycket träning om jag inte
Att känna sig fjäderlätt och spänstig istället för fet och tung har också en postiv inverkan mentalt på vissa, så det kan vara värt att pröva.
Edit:
Magnus Homann vet inte om det är mig du frågar men jag skulle inte satsa på så mycket träning om jag inte
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 20:09Även om jag inte håller med glädjesiffrorna håller jag med Torbjörn. Dessutom borde det vara skonsammare för knäna att vara lätt.
Och vill man ägna sig åt styrkeövningar där man använder kroppen som belastning är det en fördel att vara lätt.
Även om jag inte håller med glädjesiffrorna håller jag med Torbjörn. Dessutom borde det vara skonsammare för knäna att vara lätt.
Och vill man ägna sig åt styrkeövningar där man använder kroppen som belastning är det en fördel att vara lätt.
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 20:14Vad väger Buud och hur lång är han? Slår mig inte som en särskilt tung person.
Vad väger Buud och hur lång är han? Slår mig inte som en särskilt tung person.
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 20:16Enligt Google så är Buud 182 cm och väger 72 kg.
Enligt Google så är Buud 182 cm och väger 72 kg.
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 20:38Nu var ju exemplet Jonas Buud för att visa att man inte behöver vara tanig för att vara snabb. Karln har ju muskler.
Att han sedan inte har speciellt hög fettprocent i kroppen tror jag vi kan utgå ifrån.
🙂
Nu var ju exemplet Jonas Buud för att visa att man inte behöver vara tanig för att vara snabb. Karln har ju muskler.
Att han sedan inte har speciellt hög fettprocent i kroppen tror jag vi kan utgå ifrån.
🙂
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 20:40Enligt liknande tråd på jogg.se så är optimala vikten för marathonlöpare 0,36 gånger längden i cm.
Kanske inte direkt överförbart på milen men jag tror nog att några extra kilo gör skillnad även där.
Enligt liknande tråd på jogg.se så är optimala vikten för marathonlöpare 0,36 gånger längden i cm.
Kanske inte direkt överförbart på milen men jag tror nog att några extra kilo gör skillnad även där.
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 22:35Mathias var det en faktabaserad diskussion eller bara taget ur luften? Känns som att jag med mina 190cm inte skulle finnas kvar om jag gick ner till 68,4kg.
Jag väger 78 idag och är rejält spinkig som det är 🙂
Mathias var det en faktabaserad diskussion eller bara taget ur luften? Känns som att jag med mina 190cm inte skulle finnas kvar om jag gick ner till 68,4kg.
Jag väger 78 idag och är rejält spinkig som det är 🙂
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 22:43Kroppsfettet bör inte understiga 8-9 % läste jag i Björn Ferrys bok så det är väl den nedre gränsen skulle jag gissa
Kroppsfettet bör inte understiga 8-9 % läste jag i Björn Ferrys bok så det är väl den nedre gränsen skulle jag gissa
Quote from Funbeat user on 30 September 2012, 23:00182 cm och 72 kg är rätt så tunn kroppsbyggnad. Är själv 174 och väger ca 72 utan att vara överviktig. Ungefär samma vikt som jag hade i tonåren.
Men grejen är väl vad den minskade vikten bestod av? Om det var fett som man försvann och inte muskler så lå
182 cm och 72 kg är rätt så tunn kroppsbyggnad. Är själv 174 och väger ca 72 utan att vara överviktig. Ungefär samma vikt som jag hade i tonåren.
Men grejen är väl vad den minskade vikten bestod av? Om det var fett som man försvann och inte muskler så lå