Sådärja! Äntligen ett parhjul som matchar tri-hojjen på ett värdigt sätt. Blev ett par Airstreeem ALC50.Airstreeem handbyggs i Salzburg och det känns kul dels att stödja ett litetnischat österrikiskt bolag samt ganska tillförlitligt att veta att de sattsihop med teutonisk noggrannhet! 🙂
Jaha… Blir det ngnskillnad då? Tja… Först ska ju sägas att jag behövde hjul till tri-hojen. Av denenkla anledningen att jag inte hade några hjul alls till den utan använde dejag har på vanliga landsvägsräsern. Det var ju sådär halvbra av ett flertalolika orsaker. Inte bara att de inte riktigt harmoniserade med tri-hojen utanäven allt mippel att hela tiden byta hjul hit å dit (man va rätt oljig innanman ens hunnit utanför dörren) samt ett rätt hårt slitage på hjul och inteminst kassett bak.
Alltså var hjul ettmåste. Och när det då inte bar sig sämre än att jag från en av de jag har litekontakt med i en tri-klubb fick höra att han hade en polare som ägde encykelbutik hade ett par mkt lätt begagnade stående hamnade dessutom priset förett par riktigt bra aero-hjul faktiskt under vad ett par vanliga hjul iövre-ganska-ok-mellanprisklassen går loss på.
De hade suttit i dryga 50mil på cykeln hos en av de cyklisterna butiken sponsrade. Men han hade kommitfram till att han ville ha än djupare fälgar och bytt till 80mm-modellenistället. Ngt som definitivt inte är ett alternativ för mig eftersom de blirför vindkänsliga och inte allround nog. Så jag tog glatt över 50mm-fälgarnatill ett gött pris! Sved gjorde det så klart… Men inte ens hälften så mkt somdet skulle ha svidit om jag betalat fullt nypris 🙂
Monterade en 11-28-kassetbak (Ultegra) för att ha lite att växla ner till i de rejält elakauppförsbackarna som väntar på IronMan Austria. Och eftersom jag har 53/39 fram(och inte 50/34 som på landsvägsräsern) behöver jag definitivt en 28-krans bakför att orka upp 🙂
Men det kanskeviktigaste: Jääääävel så mkt coooolare hojjen ser ut nu! Hehe 🙂
0 Comments