Hoppla, jag som hade räknat ut att jag skulle passera 1000km på Aros Marathon i helgen. Jag har aldrig påstått att jag är bra på matte, men den här gången var jag rätt säker.
Dagens pass blev lite över 21km, schemat stipulerade 30 men jag tycker nog att om man spenderar större delen av 21km i terrängen så räknas det som 30km, så det så 😛
En annan sak jag noterade när jag klev på kottarna var att de vållade mig betydligt mindre bekymmer, så länge jag orkade hålla frekvensen hög och markkontaktern kort. Ja, visst rullade det av kottar under fötterna ibland, men det enda riktiga tillbudet kom på slutet när jag började bli trött och tung i steget. Då var det nära att jag stukade mig, igen, men efter det ryckte jag upp mig lite och sista biten blev helt odramatisk.
Den nya ryggan sitter som påmålad. Salomon S-Lab advanced skin3 12 set heter den, och den rymmer dels en blåsa på 1,5l och dels 2 flaskor med 0,5l vardera, plus en förskräcklig massa packning. Alla tåtar och remmar har ett syfte, men jag hinner inte lära mig alla före Aros det är jag medveten om. Dagens pass fick bli generalrepetitionen. Jag behövde i stort sett bara veta om jag kan springa i den, om den skaver eller om jag kommer att drivas till vansinne av den. Nu hade jag turen att det fungerade klockrent. För nu är sista passet före Aros gjort, så nu återstår bara att packa och åka till Uppsala på lördag.
Tanken att köpa just den är förstås att jag ska kunna ha den på andra framtida äventyr i terrängen, det finns ju ett och annat lopp jag skulle vilja springa endera dagen då jag kan behöva ha en riktigt bra rygga som sitter stadigt och rymmer mycket.
Under dagen har jag haft livlig kontakt med Sportamore, Addnature och Salomon av olika anledningar, och jag är supernöjd med hur de hanterat de fel och det trassel som varit. Jag förstår ju mycket väl att de bara gör sitt jobb efter bästa förmåga, och ibland blir det galet. Sånt händer. Det som visar om ett företag är kundvänligt eller inte är hur de hanterar saken när det går fel, för det går fel förr eller senare, och idag har tre av tre möjliga fått högsta betyg i kundvänlighet.
Och egentligen inte bara idag, Addnature hjälpte mig i säkert en halvtimma efter stängningsdags i veckan, Salomon ställde upp nästan lika länge idag efter stängning. Sånt är service above and beyond the line of duty.
Jag hoppas alla får en jättetrevlig Valborg!!!!
0 Comments