Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Cykelkärra efter racer?By Johan Fylke
Hej Någon som har erfarenhet av att köra cykelkärra efter racern? Blir det för vingligt och osadigt? Funkar det ok? Skall köra till/från jobbet är tanken, men först måste ju barnen till dagis. Tacksam för tips. //Bengt
3 Answers · 361 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
CO2-pumpBy Mikaela Lexén
Jag ska till Mallis på söndag och träna lite men undrar om nån vet om man kan(får) ta med sin CO2-pump och patroner på flyget.
5 Answers · 398 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Tvätta cykelnBy Funbeat user
Hur gör ni när ni har grisat ner cykeln? det det högtryckstvätt eller trasa och polera? några tips?
 · 
54 Answers · 2,349 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
TräningslägerBy Lena O
Jag hittade det här http://www.scfmotion.se/index05.php. Ett träningsläger i Mora under midsommarveckan som SCF/Mora Cykel Klubb håller i. Är det någon som har varit på det tidigare eller som tänker åka? Själv blev jag väldigt sugen 😀 Det ser ju ut so
1 Answer · 0 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Inför Vätternrundan (Excelfiler)By Emma Sjöberg
Tröttnade på krånglet med att hitta en bra plats varje år där jag kan lägga upp några Excelfiler. De återfinns därför numera på en alldeles egen plats i cyberrymden: http://sites.google.com/site/raymondbergmark2/ Det finns i dagsläget två filer: - Idealt
 · 
10 Answers · 1,013 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Cykelkompisar i norra StockholmBy Funbeat user
Hej! Ska du förbereda dig till Vätternrunda? Eller älskar du bara cykla och vill hålla dig i form? Behöver en kompis att upptäcka cykelrundor i Stockholm? Hör av dig då! Mitt mål är att ta mig runt Vätternrundan och ett plus vore att inte bli sist! 😀
8 Answers · 293 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Ny cykelBy Funbeat user
Har varit och kollat på en cykel som jag funderar på att köpa inför Vätternrundan. Jag är ingen tävlingscyklist utan skall göra VR mer för att det är en kul grej och vill därmed även kunna använda cykeln till vardags efteråt samt att jag inte vill betala
 · 
14 Answers · 935 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
SmåstenBy Lena O
tänkte cykla premiärturen idag men undrar hur mycket man behöver oroa sig för småsten? för det ligger rätt så mycket efter vägarna.. blir ingen längre tur men ska bli kul ändå. har två slangar med mig ifall att...
7 Answers · 272 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Megaspinning i Göteborg 18 marsBy Funbeat user
Vad sägs om ett sista ryck i spinningsalen innan utomhussäsongen drar igång? Och skall man göra ett ryck så gäller det att göra ett *rejält* ryck!! Så söndagen den 18 mars är det dags för årets mest hysteriska spinningpass i Göteborg. Vi kör åtta timmar
4 Answers · 268 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Stulen cykel KHS Alite 4000 i Gävle.By Funbeat user
Efterlyser min vintercykel som blev stulen från mitt jobb i Gävle nu i helgen. Cykeln är en MTB KHS Alite 4000 guldfärgad. Svarta Xero Feral hjul med biltema dubbdäck. Gul Marzzoci Z2 gaffel. Nytt LX vevparti. XTR fram och bakväxel. Tektro bromsreg
5 Answers · 327 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
VätternrundanBy Fredrik Olsson
Hej Har antagligen hamnat i en 30-årskris och anmält mig till Vätternrundan. Till helgen blir det att inhandla en cykel och sedan börja träna 😉 Vad jag nu undrar är om någon har ett bra träningsprogram som man kan använda sig av. Vad jag har läst mig ti
 · 
10 Answers · 0 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Bra cykelglasögon (H)By Torbjörn Karlsson
Någon som har tips på prisvärda och bra cykelglasögon? Kikade lte på stadium på deras modeller och man är verkligen hajmat på detta. De hade en massa olika modeller, dock inte så dyra iof. Vilken färg ska linserna ha? Nåt man ska se upp för osv. Har pre
 · 
37 Answers · 1,411 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
cykelBy Funbeat user
de är så här ja har funderat på att ta upp min cyklingen igen.. men behöver en ny cykel.. tänkte träna och köra mycket i skog och mark... funderar på en MTB men vet inte va man riktigt ska gå på för att få en cykel som klrar det. och finns de nå bra
 · 
12 Answers · 0 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
PunkteringBy Mats Johansson
Du är ute o cyklar. 2.5 mil hemifrån och 2.5 mil från målet. Ditt hjul blir plötsligt tomt på luft. Använder du ett klistra lappar kit då för att laga det? Eller köper du med dig en burk från macken med sån "laga själv spray"?
 · 
39 Answers · 1,627 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Underhåll av cykelBy Funbeat user
Hej! Har egentligen ganska längre undrat över hur mycket man bör se över cykeln och när. Hur ofta smörjer ni? Hur ofta byter ni däck? Helt enkelt, hur mycket underhåll krävs för att cykeln ska fungera optimalt?
9 Answers · 363 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Kreatinperiod under VR?By Fredrik Närenfors
Jag kommer att göra mitt första VR lopp i år och siktar på (kanske för optimistiska) tiden under 10 timmar. (H) Cykling på räcern står still nu under vinter utan istället blir det lite spinning och tyngre benträning på styrketräningen. I onsdags påbörjad
 · 
19 Answers · 815 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Första morgonen på dubbfrittBy Funbeat user
Oj, vilken skillnad, det är känndes som medvind hela vägen och inget knattrande oljud. Kapade 10 min trots att jag bara rullade.
4 Answers · 257 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Bromsklossar.By Funbeat user
Ska till o köpa ett par nya nu. Tänkte att nån kunde tala om något bra märke eller slag man sak tänka på. Jag har slitit ut mia på kort tid på min MTB/city/Racer cykel. tänkte mest mtrl:et kunde vara skillanad kanske.
 · 
17 Answers · 932 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Nyfiken på cyklingBy Funbeat user
Hur mkt kostar en bra cykel. Vad ska man tänka på när man köper en?
 · 
57 Answers · 2,094 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Återförsälare av Assos cykelkläder i Stockholm?By Funbeat user
Hej! Jag har försökt hitta en återförsäljare av Assos cykelkläder i Stockholm, men inte lyckats, så nu vänder jag mig till experterna. Jag är ute efter att få tag Assos Airblock LL 851 tights, men då jag inte har råd att chansa på storlek och beställa v
 · 
15 Answers · 899 ViewsLast post: 17 years ago · Guest