Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Cefar myo 4By Anders Wallerstedt
Är det någon som vet vilken styrka ( amplituden för de olika kanalerna ) som är lämplig till aktiv återhämtning och uthållighets programmet?
1 Answer · 283 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
På rulle bakom fordonBy Fredrik Närenfors
Hej Jag var på Mallorca nyligen. Jag såg då flera proffstall som var där och tränade. Många körde på rulle bakom motorcyklar och teambilar. Vad är tanken med det? 2 cyklister låg i bredd oerhört nära sin teambil och körde i 50-60 minst. Såg minst sagt
 · 
11 Answers · 843 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Optimal cykelkittling inför våren!!By Fredrik Närenfors
Hittade det här när jag kolla vad jag ska göra för kul med sonen i helgen. http://www.cosmonova.se/utstallningarcosmonova/cosmonova/filmer/laddadforseger.4.1416bda210eb7cf4e78800015490.html Vad sägs? inte dumt va!! 🙂
8 Answers · 298 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Hur mycket träning ger spinning inför VR?By Fredrik Närenfors
Jag ska cykla VR för första gången iår. Tränar inte så mycket cykling men cyklar tillvardags varje dag i stort sett. Drar barn (kärra+barn=40kg) i cykelkärra bakom till och från dagis så mina ben har blivit mycket starkare. Jag har nu börjat träna lite p
 · 
56 Answers · 2,319 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
EffektmätareBy Fredrik Närenfors
Jag hade tänkt att köpa någon typ av effektmätare och har hittat en begagnad polar men är fortfarande lite tveksam. Om jag har förstått det rätt så funkar inte polars gamla effektmätare speciellt bra på en trainer, och det är ju synd. Men funkar dom bra u
 · 
23 Answers · 1,239 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
järvafältetcyklingBy Michael R
nån annan motionär som brukar cykla på järvafältet på helgerna?
3 Answers · 280 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
TjejvätternBy Funbeat user
Hej! Är rätt ny här och vet inte om tjejvättern diskuteras någon annanstans så jag tar mig friheten och slänger iväg en fråga här. Jag, syster och en kompis har bestämt oss för att cykla tjejvättern iår (första gången för mig) och då undrar jag givetvis o
 · 
118 Answers · 3,961 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Tickljudet från växlarna, varför finns det?By Funbeat user
¡Hola! Nu har jag funderat på det här i så många år att jag helt enkelt måste se om någon vet svaret. Och på Funbeat så finns det många som är 100 ggr kunnigare än jag på det mesta som gäller cyklar, så vilket forum är bättre lämpat än detta. 🙂 Frågan
7 Answers · 1,047 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
FrusetBy Fredrik Närenfors
Är det någon som har lite tips på vad göra/inte göra för att undvika att ens vajrar fryser i detta väder? Jag köpte mig en skivbromsad cykel inför denna vintersäsong för att få problemfria bromsar men det första som händer när det fryser på är att bakbrom
2 Answers · 299 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Hur ska jag göra för att få fram min maxpuls? By Emma Sjöberg
Hej alla glada 🙂 Sitter och funderar på att göra min träning lite mer målinriktad och tänker försöka ta fram min maxpuls trampandes på en motionscykel. Nu undrar hur tar man ut sig effektivast på motionscykeln? Jag gissar på någon form av intervall me
 · 
17 Answers · 916 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Västerås-KyrkrundanBy Funbeat user
Paserar Irsta Kyrka-Kärrbo-Kungsåra-Romfartuna-Sevalla-
3 Answers · 295 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Kläder för vintercyklingBy Jonas Täng
Nu behöver jag lite tips och råd: med tanke på att det snarare är höst än vinter ute borde man ju egentligen cykla ute och inte inne på motionscykeln MEN jag har fått för mig att det är svårt att klä sig bra så man inte fryser om man är ute en stund och d
 · 
30 Answers · 1,581 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Cwm Darren & TredegarBy Funbeat user
En ny sträcka i södra Wales. Inte för svårt, men med ett par berg.
3 Answers · 291 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Lerkil till västervik på 1 dag?By Zsuzsi Zsédely
Hej! Jag haft tanken mycket länge att jag skall cykla från kust till kust, då jag är ifrån kungsbacka tänkte jag börja i lerkil och avsluta i västervik. det är en sträcka på runt 30 mil. Min träningshistoria är mestadels gym och taekwondo men för drygt
4 Answers · 285 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Årsta - Rotebro tränings rundaBy Funbeat user
Cykling från Årsta till Rotebro med härliga backar vid Nybodahöjden och Västerbron, med lite intervallträning i stan mellan röd ljusen för att sedan kunna trampa på i högt tempo.
1 Answer · 273 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Snö(g)loppet 3 februari 2007By Anders Wallerstedt
Du känner säkert till Finnmarksturen, som är ett långlopp på mountainbike i Ludvika. Mindre känt är deras andra lopp Nokian Winter Classic, som också kallas Snö(g)loppet. Loppet körs på plogade skogsvägar i trakterna kring lördagen den 3 februari 2007 vi
2 Answers · 318 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Björn BygrenBy Michael R
Vad har hänt med Björn Bygren? Hans emailadress bounsar och han reggar inte längre tid här.
3 Answers · 290 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Att köpa ny cykelBy Michael R
Jag har 4 cyklar i garaget. Men ändå tycker jag inte att jag har nån som klarar mina behov. Finns en sån cykel? En som klarar alla mina behov. Eller måste jag ha olika cyklar för olika ändamål? Jag vill ha en cykel som jag * kan köra VR med i sommar * K
 · 
41 Answers · 2,053 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
MilesBy Christian Strömberg
Skulle behöva ha lite hjälp av er experter här. Cykeln på gymmet räknar bara distansen i miles. Var i förmiddags och trmpade 34,79 miles och undrar nu hur långt jag lyckades cykla i kilometer? Jag cyklade i 60 minuter.
 · 
16 Answers · 984 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Montering av bar endsBy Fredrik Olsson
är det någon som har gjort det själv? Hur gör man det? Ska man klippa lite av handtagen för att få plats till bar ends?
 · 
11 Answers · 940 ViewsLast post: 18 years ago · Guest