Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.
TopicsLast post
CykeltrainerBy j sollerman
Finns det nån som vill sälja sin trainer till mig?
2 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Finns det nån som vill sälja sin trainer till mig?
2 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Hur höga hjulprofiler får man ha?By Funbeat user
Hur höga får hjulpriferna vara om man cyklar i ett "vanligt" linjelopp? (UCI)
· 28 Answers · 798 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Hur höga får hjulpriferna vara om man cyklar i ett "vanligt" linjelopp? (UCI)
· 28 Answers · 798 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Cykelträning inför vinter, trainer, spnning eller MTB/cross utomhus? Vad föredrar ni?By Lars Mörrby
Har ni några förslag på en bra trainer, tittat runt lite, finner allt från 1000 kornor till 7000 typ som är som en simulator. Är det verkligen värt det? Funkar det att köra med en för cirka 2000 framför tv:en eller nåt? Kan man bara sitta på cykeln elle
· 61 Answers · 1,599 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Har ni några förslag på en bra trainer, tittat runt lite, finner allt från 1000 kornor till 7000 typ som är som en simulator. Är det verkligen värt det? Funkar det att köra med en för cirka 2000 framför tv:en eller nåt? Kan man bara sitta på cykeln elle
· 61 Answers · 1,599 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Cykla kust till kust, USA?By Funbeat user
Nån eller några som är sugna eller har erfarenheter av detta äventyr? Racer som är tanken, cykla mellan 15 - 20 mil per dag.
· 12 Answers · 563 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Nån eller några som är sugna eller har erfarenheter av detta äventyr? Racer som är tanken, cykla mellan 15 - 20 mil per dag.
· 12 Answers · 563 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
BirkebeinerrittetBy Funbeat user
Norges "flaggskepp" för MTB-cyklister! 🙂 Birkebeinerrittet är 94,6 km. Man startar på Rena i Hedmark och cyklar till Lillehammer i Oppland. Man måsta ha fyllt 17 år 2010-10-31 för att få delta. Man cyklar med ryggsäck med minimumsvikt på 3,5 kg. 16 ol
6 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Norges "flaggskepp" för MTB-cyklister! 🙂 Birkebeinerrittet är 94,6 km. Man startar på Rena i Hedmark och cyklar till Lillehammer i Oppland. Man måsta ha fyllt 17 år 2010-10-31 för att få delta. Man cyklar med ryggsäck med minimumsvikt på 3,5 kg. 16 ol
6 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Tacx träningsprogram för trainerBy Peter Allgurin
Tacx träningsprogram för trainer på www.tacx.com talar om motstånd och växlar och lutning fast en sak hittar jag inte: Hur hårt ska jag ta i?
9 Answers · 206 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Tacx träningsprogram för trainer på www.tacx.com talar om motstånd och växlar och lutning fast en sak hittar jag inte: Hur hårt ska jag ta i?
9 Answers · 206 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Nu ska Cadel köra annat än postorder.By Funbeat user
http://www.cyclingnews.com/news/silence-lotto-surprised-by-evans-transfer-to-bmc
4 Answers · 212 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
http://www.cyclingnews.com/news/silence-lotto-surprised-by-evans-transfer-to-bmc
4 Answers · 212 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Får man skjuta klappträn som kör bil, snälla får man det.By Funbeat user
Hej på er all. Ja vad är det nu dom släpper ut på vägarna. I förra veckan tryckte en "Postlastbil" mig av vägen. Jag kom ifatt han vid ett rödljus och frågade om han inte såg mig. Och som tur var så hade han inte gjort det. Det hade ju känt sådär, om de
· 21 Answers · 780 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Hej på er all. Ja vad är det nu dom släpper ut på vägarna. I förra veckan tryckte en "Postlastbil" mig av vägen. Jag kom ifatt han vid ett rödljus och frågade om han inte såg mig. Och som tur var så hade han inte gjort det. Det hade ju känt sådär, om de
· 21 Answers · 780 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Vilka hjulBy Funbeat user
Har av utrymmesskäl fått slänga en del gammalt skräp, o har nu två uppsättningar hjul. Lämpligt kan man tycka eftersom jag har två cyklar, en pendlarhybrid och en racer. På pendlarhybriden har jag av en händelse ett par helt nya (50 mil) Fulcrum racing 5,
4 Answers · 203 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Har av utrymmesskäl fått slänga en del gammalt skräp, o har nu två uppsättningar hjul. Lämpligt kan man tycka eftersom jag har två cyklar, en pendlarhybrid och en racer. På pendlarhybriden har jag av en händelse ett par helt nya (50 mil) Fulcrum racing 5,
4 Answers · 203 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
STOR UNDERSÖKNING!By Funbeat user
Måste göra en undersökning i det mest seriösa träningsforumet på webben! Frågan lyder: Hur gör ni som inbitna cyklister då ni kommer ensam en tidig morn på en bred cykelbana i den så trevliga staden Göteborg och ser en gångtrafikant som, helt ensam påväg
· 58 Answers · 1,401 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Måste göra en undersökning i det mest seriösa träningsforumet på webben! Frågan lyder: Hur gör ni som inbitna cyklister då ni kommer ensam en tidig morn på en bred cykelbana i den så trevliga staden Göteborg och ser en gångtrafikant som, helt ensam påväg
· 58 Answers · 1,401 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Förslag på racer i prisklass runt 10 000By Funbeat user
Ska byta min instegsracer mot en nåt mer avancerad cykel. Är beredd att lägga runt 10 000 men är beredd att både gå upp och ned i pris så länge det handlar om prisvärda objekt. Köper gärna nytt och reacyklar är framförallt intressant. Jag är 184 cm lång
· 32 Answers · 1,037 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Ska byta min instegsracer mot en nåt mer avancerad cykel. Är beredd att lägga runt 10 000 men är beredd att både gå upp och ned i pris så länge det handlar om prisvärda objekt. Köper gärna nytt och reacyklar är framförallt intressant. Jag är 184 cm lång
· 32 Answers · 1,037 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Vintercykel eller fulhojBy Funbeat user
hur många här på forumet har en fulhoj för vinterträning? märke och modell?
· 17 Answers · 548 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
hur många här på forumet har en fulhoj för vinterträning? märke och modell?
· 17 Answers · 548 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Chip till tävling i Danmark?By Funbeat user
Jag har tagit en liten funderare efter gårdagens tävling om man inte skulle satsa på att tävla i Danmark istället för i Sverige. Konkurrensen och blandningen på folket är bredare samt efter att ha lyssnat på en av klubbens danska cyklister igår (vi har e
6 Answers · 202 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Jag har tagit en liten funderare efter gårdagens tävling om man inte skulle satsa på att tävla i Danmark istället för i Sverige. Konkurrensen och blandningen på folket är bredare samt efter att ha lyssnat på en av klubbens danska cyklister igår (vi har e
6 Answers · 202 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Intervaller på trainerBy Peter Eriksson
Jag cyklar trainer och önskar lite tips angående intervallträning. Jag har pulsklocka. Tex: Hur lång totaltid bör passet vara? Hur långa intervaller? Tips på hur man håller kvar på den höga pulsen under flera minuter?
8 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Jag cyklar trainer och önskar lite tips angående intervallträning. Jag har pulsklocka. Tex: Hur lång totaltid bör passet vara? Hur långa intervaller? Tips på hur man håller kvar på den höga pulsen under flera minuter?
8 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Stockholm RogainingBy Funbeat user
Orienteringsform för lag där varje lag (2-5 personer) har 4 timmar på sig att hitta så många kontroller som möjligt. Även löpare deltar i samma tävling (6 timmar). http://www.stockholmrogaining.se/
5 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Orienteringsform för lag där varje lag (2-5 personer) har 4 timmar på sig att hitta så många kontroller som möjligt. Även löpare deltar i samma tävling (6 timmar). http://www.stockholmrogaining.se/
5 Answers · 0 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Ni som bor i Sthlm: Har ni bytt till dubbdäck?By Funbeat user
En fråga till er som bor i Sthlm och cykelpendlar på asfalt: har ni bytt till dubbdäck ännu? Om inte, när är det dags att göra det? Kan det vara halt omdet regnar men är plusgrader (tänker på löv osv)? Är rädd för att ramla...
· 35 Answers · 979 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
En fråga till er som bor i Sthlm och cykelpendlar på asfalt: har ni bytt till dubbdäck ännu? Om inte, när är det dags att göra det? Kan det vara halt omdet regnar men är plusgrader (tänker på löv osv)? Är rädd för att ramla...
· 35 Answers · 979 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Bästa ryggsäcken för pendelcyklingBy ellen olsson
Min fina axelremsväska sjunger på sista versen och jag funderar på en bra ryggsäck istället. Men vilken? Vad kan vara bättre än att fråga alla experter på Funbeat. Vilken erfarenhet har ni av ryggsäckar. Här är mina kriterier: Skall-krav: * Rymma en gan
· 22 Answers · 803 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Min fina axelremsväska sjunger på sista versen och jag funderar på en bra ryggsäck istället. Men vilken? Vad kan vara bättre än att fråga alla experter på Funbeat. Vilken erfarenhet har ni av ryggsäckar. Här är mina kriterier: Skall-krav: * Rymma en gan
· 22 Answers · 803 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
sadelposition.... igen... 😉By Funbeat user
Har börjat köra långpass med aerobars och märker att när man sitter framåtlutad så mycket så finns det inga sittben kvar att sitta på (sitt rakt upp så känner ni dom men ju längre fram ni lutar er, ju mer försvinner de bakåt). Efter senaste turen så märkt
· 30 Answers · 1,021 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Har börjat köra långpass med aerobars och märker att när man sitter framåtlutad så mycket så finns det inga sittben kvar att sitta på (sitt rakt upp så känner ni dom men ju längre fram ni lutar er, ju mer försvinner de bakåt). Efter senaste turen så märkt
· 30 Answers · 1,021 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Glasrikeresan 2010By Funbeat user
220km alt. 120km
· 23 Answers · 791 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
220km alt. 120km
· 23 Answers · 791 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest
Hur förbättrar man sin kapacitet att snabbt ändra tempo?By Funbeat user
Fundering, vilken typ av träning löser följande problem: När jag ökar belastningen snabbt vid cykling/spinning så får jag mjölksyra, för att kunna öka intensiteten utan att få mjölksyra måste jag göra det (som jag tycker) väldigt saaakta. Det kan ta en m
· 11 Answers · 561 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
Fundering, vilken typ av träning löser följande problem: När jag ökar belastningen snabbt vid cykling/spinning så får jag mjölksyra, för att kunna öka intensiteten utan att få mjölksyra måste jag göra det (som jag tycker) väldigt saaakta. Det kan ta en m
· 11 Answers · 561 ViewsLast post: 16 years ago · Guest
16 years ago
Guest
Guest