Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Hill training in Stockholm area?By Fredrik Närenfors
Hi gang, I know that Fredrikshof do their hill training out on Lovö. Are there any other good hills near Stockholm for hill training? /Mic
1 Answer · 315 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Ja till hjälm - nej till hjälmlagBy Lena O
Ja till hjälm - nej till hjälmlag! Jag har sagt det förut och jag säger det igen. En hjälmlag kan leda till försämrad cykelmiljö. En hjälmlag tror jag kommer att leda till att cyklandet minskar, framför allt vardagscyklandet. En viss kategori av dagens
 · 
40 Answers · 2,206 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
TriathlonBy Fredrik Närenfors
Jag har bestämt mig för att satsa på att köra Kalmar triathlon -08 och göra det på under 11 timmar. Det innebär simningen - 1 timme, cykel - 6 timmar, löpning - 4 timmar. Cyklingen innebär ett snitt på 30 km/h under 6 timmar (eller mindre :)) och resulte
 · 
66 Answers · 2,818 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Absolut fulast?By Lena O
http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=1234&Type=Prod&MID=18&Grp=Cruiser&ArrProd=1234,1263,1264,800,803,1262,& Lite vidareutveckling (spinnoff :-)) på tråden om drömcyklar, såg annons för den här och bara häpnade. Uppmärksamhet, ja! men varför? Som a
 · 
21 Answers · 1,336 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Vinklar på styrenBy Fredrik Närenfors
Jag har en "dum" fråga: Varifrån kommer idén att cykelstyren ska vinkla bakåt? Så att man sitter med handryggarna/knogarna utåt? Inte på bockstyren och liknande alltså, men på "klassiska" vanliga cyklar? Vad är vitsen? När jag cyklar så vinklar jag snar
7 Answers · 360 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Regnkläder?By Jan Lundquist
Hittar ingen tråd om detta dagsaktuella och högintressanta ämne som cyklist. Vad ska man ha på sig när det regnar? Bäst för jobbpendlaren och bäst för att rejsa? Eller är det samma grejer? F n kör jag med att ha torra ombyten på jobbet, men ska jag cykla
 · 
31 Answers · 1,870 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
SommenruntBy Lisa Bringhed
I Tranås, 75km eller 127km nu på lördag den 27:e maj. Finns det någon här som tänka åka, eller som sikta på andra lopp nu en månad inför Vättern. Jag tror inte att den är sanktionerad av SCF men är en kanonlopp för det. Belagt hela sträckan
4 Answers · 322 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Roslagsvåren - vilka körde ?By Ulf Stider
Det skulle vara kul att veta hur många på Funbeat som körde Roslagsvåren. Jag har inte kört så många motionslopp på cykel, men det här måste väl vara ett av de bästa loppen eller hur !? Jag körde i grupp 3 och vi slutade på 3.48
 · 
24 Answers · 1,401 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Grabbvättern: Taktik för en nybörjare?By Christian Wahlberg
Hej, jag har blivit cykelfantast! Är det någon som kan ge mig lite tips på hur man ska lägga taktiken för att åka Grabbvätterns 9 mil? Jag har ganska bra kondis men har inte cyklat mycket tidigare. Jag räkna med att ha åkt 30 mil (sammanlagt) innan löppet
6 Answers · 358 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Ny grupp CykelrundorBy Panama B
För att dra nytta av den nya kartfunktionen startade jag gruppen Cykelrundor. Gå gårna med och lägg upp din favoritrunda så slipper du cykla den ensam, det kommer att dyka upp massor av FunBeatkompisar 😉
1 Answer · 314 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
RingklockorBy Emma Sjöberg
Nu när alla finväderscyklister, flanörer och hundägare börjar befolka alla stans cykelbanor börjar jag få kramp i tummen. Det är ett evigt plingande hela tiden bara för att komma fram på vissa ställen. Idag körde jag ikapp en cyklist som plötsligt tvärnit
 · 
67 Answers · 2,807 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
CykelköpBy Johannes Svensk
Har länge tänkt köpa mig en "racer", men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Hittade en Bianchi till ett som jag tycker bra pris. BIANCHI VIA NIRONE 7 ALU 6295:- tidigare 8995:- BILD:http://www.mghome.com/wp/bilder/2005/via_nirone_7_alu.jpg Det är
 · 
77 Answers · 3,358 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Starttid VR06By Johan Fylke
"nu är tiden kommen" Jag har fått starttiden för VR. Jag startar 00.40
 · 
12 Answers · 951 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Motionslopp 2006 urval stockholmBy Emma Sjöberg
Motions lopp 2006. Mycket landsväg förvånansvärt lite mtb. Urval av det som ligger nära sthlm + annat kul. Vet inte var finnmarksturen och 08xc tog vägen. källa www.scf.se Dax att fylla kalendern. -------------------------------------------------
 · 
14 Answers · 1,006 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
VR06By Sven Olof Hanses
vilka mer än "lilla" jag är anmäld till VR ?
 · 
21 Answers · 1,215 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Motionscykel?By Christer Kanto
Hej cyklister! Förmodligen cyklar ni alla i ur och skur och bryr er inte om motionscyklar men om någon kan rekommendera en bra motionscykel så säg till! Jag funderar på en med olika träningsprogram och vet att Monark gör ett par sådana. Borgar för kvalite
 · 
17 Answers · 982 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Sadel och cykelbyxor?By Christer Kanto
Jag ska köpa cykelbyxor så fort snön försvinner. Går det att köpa fel sort, eller är det bara att ta första bästa man hittar? Sen undrar jag om det finns några fiffiga trix för att inte få så vansinnigt ont på sittmusklerna när man cyklar, eller om det b
 · 
75 Answers · 27,538 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
PiggelinBy Oscar Leopoldson
www.balthazar.nu/piggelin Skapad av samma person som skapade funbeat. Skillnad? Bättre översikt på funktionerna, en något enklare design och betydligt fler cyklister! Dessutom finns grupper för både landsväg och MTB. Nackdelarna med denna träningsdagbok
 · 
59 Answers · 0 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
mecka cykelBy Peder Gustavsson
Ska försöka vara behjälplig med tips och hjälp.
5 Answers · 281 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Finnmarksturen 27 augustiBy Hanna Boquist
Någon som tänkt cykla detta lopp?
4 Answers · 254 ViewsLast post: 18 years ago · Guest