Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Krafttrampen Skellefteå. 2, 5 eller 11 mil.By Funbeat user
MOTIONSLOPP FÖR ALLA PÅ CYKEL MED ELLER UTAN TID DEN 25 JULI 2010 2, 5 eller 11 mil http://www4.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=333947
3 Answers · 283 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Stockholm till Göteborg?By Funbeat user
Jag ska cykla från Stockholm till Göteborg om ca 2 veckor. Sitter just nu och försöker lägga upp en bra rutt. Vad jag gjort hittils är att först grovt skissa med hjälp av googlemaps (deras gå-funktion) för att sedan korrigera den med hjälp av en vanlig v
 · 
51 Answers · 1,668 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Val av däck?By Berit Bengtson
Hallå! Jag sitter och tittar på nya däck, och jag undrar vilka jag skall köpa. Valet står mellan dessa tre: Continental GP 4000s Schwalbe Ultremo R.1 Michelin Pro3 Race Vilka däck rekomenderas av dessa? Som tillägg skall göras att på Michelin samt Schw
 · 
25 Answers · 912 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
tubdäck, nybörjarfrågorBy Funbeat user
Köpte nya tubhjul igår. Är de något speciellt ja ska tänka på? Tänkte använda dom på vättern, hur förbereder ja för ev punka? Funkar punkaspray?
 · 
19 Answers · 708 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Backträning StockholmBy Funbeat user
Go Kväll 🙂 Undrar om det är någon som vet någon lämplig backe för backträning i närheten av Sundbyberg? Har insett att det är det jag måste träna på men har dock inte hittat någon som jag tycker är tillräckligt bra..
 · 
38 Answers · 1,261 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Älmhults 1/4 klassikerBy Funbeat user
Välkommen till Älmhult och 7e Älmhults 1/4 klassiker, lördag 28e Augusti. Välkommen att köra alla momenten i en Svensk klassiker i en enda tävling. Älmhults ¼ Klassiker bjuder på en mix av simning, cykling, rullskidor och löpning. Välj mellan den långa e
1 Answer · 0 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
DäckfrågaBy Funbeat user
Hej, Köpte en ny racer för ca 3 mån sedan, den har nu rullat drygt 170 mil, frågan är om jag bör byta däck innan VR? Ungefär hur många mil ska däcken klara innan det är dags för byte? Det är svårt att avgöra hur slitna de är då de helt saknar mönster.
 · 
26 Answers · 1,704 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Skavsår baksida knä pga knävärmare och VR hägrar!By Funbeat user
Efter gårdagens totala kalldusch på vägen hem blev det skavsår baksida knä pga att jag använder knävärmare. Jag har kört med knävärmare hela våren pga stora skadeproblem och vågar inte riskera att köra utan. Hur ska jag göra med skavsåren och knävärmare
 · 
17 Answers · 652 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Topplista 30 dagarBy Rasmus Olsson
Tog bort allt med BMX, spinning, F&S etc och fick följande lista för de senaste 30 dagarna (tyvärr kan man inte välja längre tidsintervall). Grattis Tille och Lisette! Finns du inte med har du sannolikt valt att inte visa din träning för andra, eller å
 · 
55 Answers · 1,579 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Mjörn runtBy ellen olsson
Mjörn Runt 2010 100 km & 60 km Mjörn runt kommer återigen att köras 1:a Söndagen i September, närmare bestämt den 5:e. http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=555510
 · 
18 Answers · 0 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Domningar i apparaten, nån som provat en Selle SMP sadel?By Funbeat user
Jag vet, det är ett slitet ämne men likförbannat obehagligt. Jag har testat några olika sadlar och även fått hjälp av cykelhandlaren med sittposition men............ Sadlar jag testat är Fizik Arione, Specialized toupe alla bredder, samt en variant av Se
 · 
19 Answers · 633 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
FärskingBy Rasmus Olsson
Hej! För drygt en vecka sedan fick jag hem min nya cykel (Scott P55) och har hunnit med drygt 5mil på den på tre dagar. Så nu känns det såklart i min otränade kropp, men ett problem som dykt upp tror jag är min sittställning, jag får så förbaskat ont i s
 · 
18 Answers · 652 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Polar eller Garmin?By Funbeat user
Är sugen på att köpa mig ny pulsklocka inklusive fotpod/kadenspod innan vättern. Har lite svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha dock. varit sugen på Garmin 305 men polar verkar ju ganska prisvärda också... plus att jag såg att Garmin bara hade bat
 · 
38 Answers · 1,209 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Conti GP4000sBy Funbeat user
Jag såg i en tråd för ett tag sen tips på var man kan köpa dessa däck för cirkus 580kr/par, tyvärr har jag kort minne, någon som kan friska upp det och tipsa var däcken finns till detta fina pris?
 · 
55 Answers · 1,674 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Cykel med sittställning som är skonsam för nacken?By Funbeat user
Hej! Jag har sedan många år av och till smärtor och besvär från nacken. Dessa är mest relaterade till mångårigt kontorsarbete, inget akut alltså. Jag är sugen på att köpa ny cykel, har tänkt börja cykla till/från jobbet. Enkel resa är ca 25-30 km. Min nu
 · 
69 Answers · 1,841 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Sabotage mot TjejvätternBy Funbeat user
http://www.corren.se/ostergotland/odeshog/?articleId=5250405&date=&menuids= Vilka idioter det finns!!
 · 
25 Answers · 877 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Packväskor!By Funbeat user
Jag och sambon ska cykla från stockholm till Ystad i sommar. Vi ska nu inhandla väskor till cykeln och behöver lite tips! Någon väska ni kan rekommendera? Vill ha bra skydd mot regn - sist hade vi billiga väskor från biltema och fick ha svarta sopsäckar
 · 
21 Answers · 896 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Ny racerBy Funbeat user
Skall köpa ny racer. Är nybörjare men vill ha en byggd cykel för mig,några förslag på märke mm . Budget ca 10 000 kr. Vad skall man ha för Växlar mm mm.
8 Answers · 0 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Ibland blir man så tröttBy Funbeat user
http://www.corren.se/ostergotland/odeshog/?articleId=5250405&date=&menuids= Jag saknar ord
 · 
15 Answers · 625 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Skrapsår tipsBy Funbeat user
Hej. Lyckades trilla med cykeln i lite hastighet idag. Fick ganska ordentliga skrapsår på armen och höften. Skall detta behandlas på något speciellt sätt för att optimera läkningen? Eller skall det bara luftas så mycket som möjligt?
 · 
16 Answers · 677 ViewsLast post: 15 years ago · Guest