Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
GBG Marathon/HalvmarathonBy Lotta W
Nu är LL historia, bara två veckor kvar till nästa utmaning! För mig blir det rekordjakt på halvan (sub 1.37) Är vi fler?
 · 
11 Answers · 923 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Löpning resp styrketräning benBy Fredrik Närenfors
Hej! Vet att det har fört en diskussion kring detta förut, men jag skulle vilja fråga vad som är bäst; att löpa en 30- 50 min före ett styrke benpass i gymet el tvärtom?! Hur brukar ni göra? tacksam för svar //Tess
2 Answers · 327 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
När är det safe att återuppta löpningen efter influensa?By Urban Nilsson
Hej hej alla. Jag har varit hemma och sjuk med förkylning och feber i fyra-fem dagar. Febern är nu borta sedan fyra dagar och snuvan oxå. Lite hosta kvar, men det kan ju sitta i flera veckor, ju! När kan jag börja löpträna igen? Ska kanske tillägga at
1 Answer · 311 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
halvmara i höst i trakten av ryd?By ellen olsson
hej! har hört någonstans att de annordnas en halvmara i trakterna av ryd, på en gammal nerlaggd banvall. någon här som vet något om detta & i så fall när?
5 Answers · 367 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
halvmara i höstBy Jonas Täng
hej! har hört någonstans att de annordnas en halvmara i trakterna av ryd, på en gammal nerlaggd banvall. någon här som vet något om detta & i så fall när?
8 Answers · 349 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Åland Marathon 29/10By Torbjörn Ohlsson
Jag och en polare skall springa. Är det någon annan här som har sprungit eller skall springa?
 · 
12 Answers · 891 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
intervallerBy Funbeat user
Intervaller-tips Nu har jag börjat köra intervaller med förhoppning om att bli snabbare. 6X1000m har jag kört ett par gånger. Jag behöver hjälp med hur fort jag skall springa intervaller, tips om upplägget vad gäller längd på intervaller, antalet
3 Answers · 0 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
fartlek ?By ellen olsson
någon som kan förklara ordet fartlek? stött på de flera gånger & är nyfiken..tror de är någon typ av tränings upplägg, men vet inte!
 · 
57 Answers · 2,404 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Säljes start till LidingötjejloppBy ellen olsson
Pris 200 kr Då tillkommer namnändringsavgiften på 100 kr (sammanlagt blir det 100 kr mindre än efteranmälning på plats) För att det ska funka måste du antingen bo i Örebro trakten så du kan få startbeviset av mig. Om inte hör av dig senast imorgon 20/9 så
2 Answers · 300 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Lidingö Tjejlopp? By Christian Strömberg
Hur många ska springa på söndag nu då? och i vilken startgrupp? Själv konstaterar jag att man helt fiffigt som blåbär hamnar allra sist på dagen, 14:30, så det lär vara en trött familj som tar sig hem sedan ... Borde ju sprungit lopp tidigare, innan jag b
 · 
21 Answers · 1,318 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Löpning på kvällenBy Funbeat user
Hej Brukar köra ett milspass runt 8 på måndagskvällarna. De kvällar jag tränar löpning sent brukar jag alltid svettas som fan under natten. Är det ett vanligt symptom eller är det bara min kropp som spökar ?
5 Answers · 310 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Berlin Marathon, tips och råd från andra löpareBy Leif Lychou
Hej, Vi ska springa Berlin Marathon nästa helg. Har vi någon som sprungit där som har lite tips och råd. Vi vill både ha trevligt och klara våra mål. Maggan 3.48 och Christer 3.30
7 Answers · 327 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Bästa hörlurarBy Eva Hultqvist Löv
Hej! Jag har precis beställt en ny ipod och undrade var jag skulle köpa för hörlurar. Vad användar ni när ni springer? Mina "vanliga" trillar alltid av...
 · 
28 Answers · 1,324 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Spit or swallow?By Fredrik Johansson
Handuppräckning då. Är du "spit" eller "swallow"-typen? I början var det mycket spotta och harkla men man tappar tempo och det är inte så kul. Så numera har jag lärt mej att bara svälja och se glad ut, om det inte är allt för stora rackare förstås. Reson
 · 
12 Answers · 896 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Netto running gearBy Jonas Täng
Är det nån kvalitutta på grejerna som Netto kränger den här veckan? http://www.netto.se och kolla flygbladet sid 8. Tex. running T-shirt och tights samt coolmax strumpor. Jag anar att svaret är NEJ men det kan ju vara prisvärt ändå. Nån som har samma?
5 Answers · 339 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Kuperat eller inte?By Lotta Lindström
Är det bara jag som löper runt Hellasgården? Jag har markerat mina rundor där som "Löpning - Kuperat" men det kanske är andra kriterier för att räknas som kuperat? Jag är redan Numero Uno i kuperat-kategorin så man börjar ju undra.... Och, följdfråga: nu
 · 
14 Answers · 934 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
KrampBy Fredrik Petersson
Så fort jag ger mig ut och springer (eller så fort jag rör mig fortare än promenadtakt egentligen) får jag kramp i vaderna. Det gör så för*at ont så jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag har försökt stretcha när det händer men det hjälper inte. Det enda
 · 
11 Answers · 1,005 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Löpning i Sthlm CBy Fredrik Närenfors
Jag går på arkitekthögskolan i stockholm och har i uppgift att göra en förändring i stockholms stadsbild. En idé jag har är att skapa några väl synliga löprundor inne i city med perganat (materialet som ligger på löpbanor) i olika färger beroende på län
 · 
20 Answers · 1,362 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Vettigt(?) om träningsdagbokBy Funbeat user
http://www.cabel.name/2006/08/multiplayer-game-of-year.html Ska bli kul när NikePlus-kitet börjar säljas här hemma.
 · 
18 Answers · 990 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
VätskebältetBy Therese Andersson
Hur tajt ska det sitta? Har svårt att hitta rätt storlek! Kör ni med 3 eller 4 flaskor variant? Har hört att 4 flaskorsvariant är bättre för att det ger en mer omogen viktförderlning... skitsnack eller är det verkligen bra att ha?
 · 
23 Answers · 1,443 ViewsLast post: 18 years ago · Guest