Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Jag vill lära mig springa!By Tor-Eve Bengtsson
Åh vad jag hänförs av och dyrkar er alla människor som orkar och vill löpträna! Under mina 20 år här på jorden har jag sportat mycket. Mest ridningen men även basket, fotboll, aerobics och massvis med Friskis & Svettis. Däremot har jag aldrig varit bra p
 · 
23 Answers · 1,270 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
IntervallerBy Urban Nilsson
Jag undrar vilka intervaller ni bruar springa. Tid, sträckor.
1 Answer · 559 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Puls under löprundanBy Funbeat user
Nu på sommaren har jag kommit igång och sprungit en del. Visserligen har jag sprungit en del under de senaste åren, men det har mest varit kortare distanser (typ 5 kilometer) och sporadiskt. Igår lånade jag en pulsklocka för att jag tänkte att det vore ro
2 Answers · 346 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Mental KampBy Urban Nilsson
Mental Kamp Alla vet vi att mental kamp är det svåraste delen av träningen men hur gör man att övervinna sina svagheter? När starta man med löpningen då gör man bästa utveckling i början av sin träning och det går snabbt och man är bara glad av det. Där
4 Answers · 330 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Före frukost?By Mattias Schierbeck
Nu när vi var bortresta så stack jag ut på mornarna, fösökte slita mig upp ur sängen tidigt, borsta tänder, slå i mig en tallrik yoghurt med gryn och torrfrukt + en kopp thé eller två , låta yoghurten sjunka lite och så ut; tillbaka, dos keso och mackor j
7 Answers · 403 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Musik på löprundan.By Tobias Andersson
En tråd där man kan ge tips om bra och sköna låtar.
 · 
41 Answers · 2,298 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Uppladding/nertrappningBy Johan Malmberg
Ska springa ett 10 km lopp den 5/8 i Berlin. Alltså om 10 dagar. Någon som har ett bra tips på uppladding inför loppet, samt nertrappning av träningen. Vill höra alla sorters tips allt från att köra slut på kroppen till att vila sig i form:-)
1 Answer · 313 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
polar rs200rdBy John-Eric Nilsson
J ag har varit och köpt en sådan här pulsklocka men nu har jag problem med att synka den med min laptop? Den går endast att synka genom signaler sk soniclink genom en mikrofon alltså ett väldigt gammalt sätt. Nu till frågan, jag har fem lagrade filer i mi
7 Answers · 319 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Den slöa sommaren är vår...By Catharina Brattlin
Saxat ur Boråstidningen: "Passa på att röra dig på semestern Jag var i Piteå i veckan. Till skillnad från södra Sverige var vädret strålande och tack vare årstiden så var det ljust även på natten. Så ljust att det faktiskt kändes naturligt när jag spr
4 Answers · 311 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Göteborsvarvet - ålderBy Johan Malmberg
Måste man vara 17 år fyllda eller räker det att fylla år samma år som loppet går?
1 Answer · 382 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
VARMT!By Linda Ryen
Hur klarar man springa/jogga i sådant värme? Vad brukar ni göra att klara det? Man kan ju inte sluta träna eller hur? Ufff 🙂
 · 
28 Answers · 1,648 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Göteborgsvarvet 2007By Linda Ryen
Jag har nu sprungit både nu och då sedan slutet på april, och börjar tycka det är riktigt kul. Nu har jag och min make kommit på den befängda idén att springa en halvmara ihop nästa år och träna inför detta (han har sprungit Broloppet en gång, men jag h
 · 
17 Answers · 897 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Hur sent är det för sent?By Linda Ryen
Igår kväll hade jag tänkt träna eller springa, men läggning av barn och så tog för lång tid så när jag skulle börja fundera på att ta på kläderna och dra iväg, då var klockan fem över nio. Eller lite till ... Frågade maken är det för sent att sticka ut nu
 · 
33 Answers · 1,905 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
varför mår jag illa?By Funbeat user
hej, Jag har precis börjat med jogging, det har hittills blivit 10 rundor på 25 dagar. Jag springer mellan mellan 3 och 5 km men det blir flest 4,6 km på ca 28 minuter. Jag tycker jag håller ett bra tempo och blir lagom trött, min pulsklocka visar att ja
 · 
17 Answers · 934 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Knäpp fundering: Asfalt kontra spån?By Linda Ryen
Jo, jag började fundera på går det snabbare att springa på asfalt än på spår med spån i skogen, eller på grus? Eller spåren på en idrottsplats för den delen. Asfalten är hårdare, stummare och ger en lättare ont, men är den snabbare i gengäld eller? Någon
 · 
39 Answers · 1,780 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
böckerBy Mikaela Hedberg Andersson
Lånade böcker på bibban idag, insåg att de har en del om löpning t ex som är intressant och om fitness, så jag gick igång lite på hyllorna där, insåg att det var en kul skatt. Ska läsa Malin Ewerlöfs bok om löpning, ska se om jag får tips i löpsteg och in
 · 
11 Answers · 906 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
KraftprovetBy Magnus Ahlstrand
Jag har precis anmält mig till Slussprovet, 6 km i trollhättan 21 juli. Fler som ska dit? kraftprovet var för långt för mig så jag satsar på den mindre sträckan! 🙂
 · 
19 Answers · 953 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
va e detta?By Pernilla Liljegren
Ibland när jag joggar så får jag som stickningar i fingrarna/händerna..? vad beror detta på..? ngn som vet? //Tess
8 Answers · 306 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Någon från Kallhäll eller Järfälla(Stockholm)By Mathias Andersson
hej Jag är nyfiken om någon här bor i Järfälla eller kallhäll (Stockholm)? var bor Ni? Jag bor i Kallhäll. Iza 🙂
1 Answer · 324 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Någon från Kallhäll eller Järfälla?By Mathias Andersson
Hej jag har börjat springa igen -det börjades idag!! wow vilken dag..:) Är någon som bor i Järfälla eller kallhäll ? Jag bor i kallhäll och vill gärna träna med spring -tjejkompisar för att tillsammans är det alltid roligare än ensam. Så länge är jag
1 Answer · 361 ViewsLast post: 18 years ago · Guest