Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Äta på långpass???By Urban Nilsson
Måste bara fråga: Vad "äter" ni på era långpass (>2 timmar)? Jag klarar inte sportdryck (kallsvettningar, pälsen ställer sig upp, det vänder sig i magen...), men Gainomax/andra proteinsdrycker t.ex. går bra. (Och ja, jag vet att Gainomax inte är en prote
 · 
10 Answers · 970 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
KnäproblemBy Funbeat user
Nån som känner igen sig i följande beskrivning: Går bra att spring ca 1 mil, men därefter börjar ena knäet (eller båda) kännas av lite grann. Det minskar om jag stannar och stretchar och sen springar vidare, men växer sakta sig lite starkare. Det gör aldr
 · 
40 Answers · 2,624 ViewsLast post: 19 years ago · Guest
Skorna eller mig det är fel på?By Funbeat user
När jag får ont på nytt ställe så går jag alltid in på hemovningar.se , där finns bra övningar för olika åkommor. Hjälper inte det så kan du åkt på en inflammation (vilket jag gjorde förra året) Antingen så tar du en veckas träningsvila o käkar Voltaren
6 Answers · 327 ViewsLast post: 13 years ago · Funbeat user
13 years ago
Funbeat user
Vad menas egentligen?By Funbeat user
Jag tycker det är svårt det där med farterna eftersom jag inte tränar för marathon utan för tjejmilen... men, jag fattar nog lite bättre iaf...
3 Answers · 362 ViewsLast post: 17 years ago · Daniel Jernebring
17 years ago
Daniel Jernebring
Tips för ovan löpareBy Camilla Höög
Tänk på att värma upp ordentligt. Det är inte förrän efter 15-30 minuter jag börjar kommer igång och kan springa snabbt. Det finns väldigt många inlägg om löpteknik. Testa att göra en sökning.
7 Answers · 369 ViewsLast post: 17 years ago · Funbeat user
17 years ago
Funbeat user
tränings program för elit och motionBy Anders Carlsson
för motions löparen.... måndag lätt jogg i 25-40 minuter, tisdag gå 4-5 km, onsdag vila, torsdag lätta fart ökningar 5*200 eller mer, fredag lätt jogg 2 km, lördag gå 2-3 km, söndag gå och jogga i 45- 70 min...
1 Answer · 399 ViewsLast post: 18 years ago · Anders Carlsson
18 years ago
Anders Carlsson
Påskynda läkning av stukad fotBy Ludvig Åhlund
En grej som vi körde ofta när jag spelade amerikansk fotboll var: Sätt ispåse på foten, låt det vara på 5 minuter. Ta bort ispåsen i 5 minuter Sätt på ispåsen igen i 5 minuter Ta bort ispåsen i 5 minuter upprepa under 30-50 minuter Detta hjälper till at
6 Answers · 439 ViewsLast post: 18 years ago · Panama B
18 years ago
Panama B
KnäBy Linda Ryen
önskar jag kunde hjälpa dig men jag är alldeles för mkt amatör för detta.... SJälv springer jag med ett vulcanskydd när jag har ont i knät för stödets skull...har haft problemmed korsbandsinflammation ...men det är på insidan av knät??!!! Men det finns j
 · 
28 Answers · 1,470 ViewsLast post: 15 years ago · Funbeat user
15 years ago
Funbeat user
Perfekta löparskorna!By Therese Linner
Det vore något! Jag skall precis köpa nya löparskor... Jag kanske måste nöja mig med "pret-a-porter"-skor så länge 😉
0 Answers · 375 ViewsLast post: 18 years ago · Therese Linner
18 years ago
Therese Linner
SKAVSÅRBy Fredrik Närenfors
Du skulle kunna prova vaselin också. Eller kanske bara ett annat material i tröjan
 · 
23 Answers · 4,925 ViewsLast post: 18 years ago · Vera Werner
18 years ago
Vera Werner
Kaloriförbrukningen skiftar..By Linda Ryen
Ganska ointressant man bör nog ha helkoll på ALLA parametrar innan man sätter ett tal, -finns många! men jag tror på kostforum o kolla med per vilka grunder som gäller för siffrorna -han har koll....
 · 
39 Answers · 1,835 ViewsLast post: 18 years ago · Jan Lundquist
18 years ago
Jan Lundquist
FastaBy Urban Nilsson
Nix. Springer mig i form istället 😉 Ärligt talat är fasta verkligen bra för kroppen?
9 Answers · 411 ViewsLast post: 18 years ago · Sven Westergren
18 years ago
Sven Westergren
Jogga/springa på vinternBy Linda Ryen
Jag bor i småland och har börjat jogga lite smått ute...Har flera lager och tagit till mig av tips jag fått om funktionskläder(ej bomull) närmast kroppen och inte för mkt kläder , gärna värma upp lite inne innan man ger sig iväg och så .... Finns en del
 · 
13 Answers · 1,077 ViewsLast post: 18 years ago · Funbeat user
18 years ago
Funbeat user
Pulsträning...igen...By anders fahlström
Att utgå från den åldersberäknade maxpulsen kan vara lite vanskligt. Det kans skilja väldigt mycket från din riktiga maxpuls. Om du tycker att det var väldigt lätt så kanske du har högre maxpuls än så helt enkelt. Bästa sättet är ju att testa fram sin max
 · 
20 Answers · 1,392 ViewsLast post: 18 years ago · Anders Carlsson
18 years ago
Anders Carlsson
En lite notis By Linda Ryen
Hej! Vem har sagt hur mkt eller lite eller när,var, hur manska motionera för att vara duktig. Det som är en ansträngning för mig är kanske ett lättare träningspass för någon annan. Den som inte har familj kanske har lättare att komma iväg men sen har d
 · 
32 Answers · 1,699 ViewsLast post: 18 years ago · Christer Kanto
18 years ago
Christer Kanto
MusikBy Henrik Wahl
Jag håller precis på och laddar min iPod. Då jag är en variationsmänniska nojer jag mig inte med samma musik dag ut och dag in utan det ska vara mycket och olika. Oh så randomfunktion på. Det som funkar bra för min del är: De flesta Absolute Dance skivor
 · 
51 Answers · 28,626 ViewsLast post: 17 years ago · Funbeat user
17 years ago
Funbeat user
Skadad?!By Christer Kanto
M. lämna löpningen ett tag, men håll igång, simma o cykla i stället var noga med mat o sömn förutsatt att den onda hinnan inte plågas förstås... läkning gynnas av genomblödning med väl närings o syresatt blod
 · 
15 Answers · 2,026 ViewsLast post: 18 years ago · Bjarne Lewin
18 years ago
Bjarne Lewin
PIGGELINARE!!By Christer Kanto
Ja va rätt ny på P. men kommer nog att köra här också - kan väl ha samma grupp här typ??
 · 
30 Answers · 1,777 ViewsLast post: 18 years ago · Vera Werner
18 years ago
Vera Werner
Mängd eller kvalitet?By Henrik Wahl
Lungt och långt tror jag är den enklaste vägen till skadefria förbättringar. Men man behöver inte träna 5-6 dagar i veckan för det. Ett långpass + några lättare / vecka tror jag räcker mycket långt.
 · 
71 Answers · 3,224 ViewsLast post: 18 years ago · Funbeat user
18 years ago
Funbeat user
VilopulsBy Henrik Wahl
Ska bli intressant att följa om det dyker upp något vettigt i denna tråd. Kan tänka mig att det först blir meningsfullt om man mäter kontinueligt. Handen på hjärtat, det kommer jag nog inte orka.
 · 
15 Answers · 2,330 ViewsLast post: 18 years ago · Torbjörn Ohlsson
18 years ago
Torbjörn Ohlsson