Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Lidingö tjejlopp/Sista milen på Lidingöloppet?By Funbeat user
Någon som har erfarenhet av tjejloppet? Hur är banan? Kan någon ge lite tips och råd samt vad ni har sprungit på för tid? Kanske någon i Göteborgsområdet som vet om banan påminner om Skatås milen?
 · 
16 Answers · 1,010 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Löpning med hundBy Funbeat user
Hej! Vore kul att få kontakt med några fler som löptränar med sin hund. Jag gör det sedan 2 år tillbaka och det är en oslagbar träningskompis. Hänger med i de flesta väderlekar (utom stark sommarthetta). Skulle vilja få och dela med mig av lite erfarenhet
 · 
13 Answers · 1,146 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Bra spår nära stan??By Funbeat user
Halloj! Som nyinflyttad stockholmsbo behöver jag verkligen lite tips på bra ställen man kan ut o spring på. Jag bor på Karlaplan, och vill hellst inte att de ska ta allt för lång tid o bara ta sig till spåret (o jag vill kunna gå eller cykla, så typ max
5 Answers · 368 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Förkylning?By Pernilla Liljegren
OK nu har jag letat, här verkar inte finnas ngn förkylningstråd 🙂 Jag är anmäld till Tjejmilen på söndagm, hade som mål att komma runt under timmen. i helgen bröt förkylningen ut, halssveda och elände, nu har det gått över i hosta. Maken säger att jag
 · 
10 Answers · 974 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Kraftig magont, krampkänningBy Pernilla Liljegren
Hej Min sambo och jag gillar att springa. Jag har alltid tyckt att det är supertråkigt att springa slätt. Men har börjat gilla det mer och mer tack vare att min sambo fått ut oss i spåret. Nu är det tyvärr så att hon inte längre kan springa. Ett problem
 · 
17 Answers · 982 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Ryggsäck för löpning?By Urban Nilsson
Hej Jag har fått för mig att använda restiden hem från jobbet till något nyttigt istället för att sitta på tunnelbanan och springa hem istället. Någon som kan rekommendera en bar ryggsäck för löpning? Behöver få plats med löparkläderna till jobbet, och j
 · 
22 Answers · 1,567 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Inspiration???By Funbeat user
www.ultramarathonman.com www.endurance50.com wow otroligt ! 🙂
3 Answers · 362 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Bästa vädret då?By Linda Ryen
Efter alla frågor om hur man klarar värme, regn och snöstorm så undrar jag, vilket tycker ni är bästa löparvädret? När går det lättast och fortast att springa? Idag när jag var ute på lunchen kändes det rätt OK, fläktade och kan inte ha varit mkt över 20
8 Answers · 333 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Funderingar kring träningsuppläggBy Funbeat user
Funderar lite över i vilken ordning jag bör lägga träningen, t.ex lättare långpass + lite tyngre långpass + hårdare lång intervall är det någon som har nån ide. Har tänkt träna 3 dar + 2 dar med vila emellan passen. En fundering till vilka av ovanstående
4 Answers · 324 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
AndhämtningBy Johan Larsson
Hej! Jag är rätt ny på det här med löpning, men det har ändå hunnit bli en del nu i sommar. Mestadels springer jag ganska lugnt, kring en mil eller mer. Nu de senaste gångerna har jag provat springa lite fortare. Problemet är att jag blir väldigt anfådd.
 · 
17 Answers · 898 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
DeffaBy Linda Ryen
En arbetskamrat sa till mig "Du ser deffad ut" med ett smil i mungipan. Hur tolkar man det? Bra eller dåligt? Frågade vad han menade o han sa att jag såg nertränad ut. Då ville jag inte fråga mer... Vad menas när man ser deffad ut? Vad gör man när man
7 Answers · 383 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Realistiisk tid....By Funbeat user
Kul att man hittade denna sidan;) Har tänkt att jag ska springa lidingöloppet i höst, men har bara sprungit gbg-varvet som längst å det var ett tag sen.... Springer milen starkt kuperad på ca 45min, hade planer att komma under tre timmar på lidingö. E det
 · 
22 Answers · 1,335 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Asics ArcticBy Funbeat user
Såg att Asics kommit med en Icebug-utmanare. Har ngn provat dessa? Eller är Icebug da´shit?
2 Answers · 321 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Klädtips!?By Håkan Öhling
Har sprungitjoggat nu i några månader och alltså mest under de varmare årstiderna. Snart är hösten här, samt förhoppningsvis lite mer regn, och jag måste köpa nya löparkläder. Tidigare har jag sprungit i alldeles för varma och tunga material när det har v
9 Answers · 316 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
ZonträningBy Funbeat user
Jag använder mig av den zonträning jag läst om i olika medier där man delat upp träningen i fem zoner: 1 - Rehabjogging. Borgskala ca: 10-12 (1 & 2 Räknas till den lätta träningsmängden) 2 - Lätt löpning. Borgskala ca: 12-14 (ca 65-70% av träningsmängden)
 · 
20 Answers · 1,387 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Hur undviker jag håll?By Cliff Barnes
Jag har löptränat i ca ett halvår och konditionen har gått från katastrofal till helt okej. Det enda som inte har förändrats är att jag alltid får håll när jag springer. Det spelar ingen roll om jag springer långsamt eller om jag väntar länge efter jag ät
9 Answers · 326 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
MaxpulsBy Fredrik Närenfors
Jag tänker kolla min maxpuls och har lite funderingar kring detta. har kollat lite på nätet och det verkar som man bör kolla maxpulsen i den övning man utövar. Jag vill ha maxpulsen för jogging och undrar om jag kan kolla den på motionscyken eftersom det
 · 
36 Answers · 8,511 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Äkta nybörjare...By Urban Nilsson
Startar en egen tråd i ämnet "lära sig springa", eftersom jag inte känner att jag är i närheten av att kunna springa 5 km, som tidigare inlägg handlade om 🙂 Jag har alltså i drygt ett års tid powerwalkat regelbundet, varierat med cykelturer sommartid o
8 Answers · 340 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Vilken pulsklocka skall man köpaBy jr.karlberg@gmail.com
Nu har jag funderingar på att köpa mig en pulsklocka och tänkte att någon kanske kunde ge lite nyttiga tips om vilken jag skall köpa. Den skall användas till jogging hoppas någon har några ideer vilka klockor jag bör titta på
 · 
13 Answers · 926 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Och när det regnar?By Mattias Schierbeck
Hur härdiga är ni? Finns det bara dåliga kläder - ut i alla väder! Eller stannar ni hemma när det regnar? Jag skulle sprungit igår kväll men lät det vara ... det öste stundtals (och Lillan ville inte somna). Funderade på vad tar man på egentligen?
 · 
17 Answers · 962 ViewsLast post: 18 years ago · Guest