Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Nybörjartips?By Linnea Persson
Hejsan! Jaha.. löpning.... är jogging ett ok ämne här eller är jag ute och CYKLAR då? Bahaha... ja jag vet.... jag är inte rolig. 😉 Jag har just aldrig joggat. Jag gick med på 2 Friskis och Svettis joggingar förra våren, och trodde väl ungefär att jag
 · 
11 Answers · 938 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Hårdast underlag?By Funbeat user
Vad räknar man eg. som det hårdare underlaget- löpband eller asfalt? Funderar pga. att jag nästan uteslutande springer på löpband och undrar om benhinnor osv skulle palla samma sträckor på asfalt utan att göra ont..grusväg räknas som "bästa" underlaget re
 · 
19 Answers · 889 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Funkar det att "hoppa på" träningsprogrammet till Tjejmilen nu?By Funbeat user
Hej! Lite sent påtänkt tänkte jag försöka förbättra mig till Tjejmilen, men träningsprogrammet på Marathon.se är ju lagt för 22 veckor...och nu är det bara drygt 10 veckor kvar. Status idag är löpning ca 2-3 mil i veckan och cykling 12-16 mil. Har inte
7 Answers · 322 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
bättre vila två dar i rad el sprida ut vilan?By Funbeat user
Hej jag är en 18 årig tjej som älskar att springa och tränar en del. Min fråga är om det är bättre att t. ex vila två dar i rad för att få max utvilning utav ben och kropp eller om det går att sprida ut vilan på olika dar..kanske träna alternativt ibland.
 · 
10 Answers · 891 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Långt / Intervall ? By Funbeat user
Många snackar ju om att intervallträning är bäst för att få upp konditionen, medan andra menar att man ska springa länge. Jag har inte riktigt kopplat ... Men jag försöker just nu köra ett intervallpass på 5 km samt ett lugnare pass på 1 mil i veckan. (Tr
 · 
44 Answers · 1,842 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Knä...hä..By Funbeat user
Löparknä, tänker jag, smärta på utsidan. Ibland under knäskålen. Hållit på nu några veckor. Smärtan kommer efteråt. Medans jag springer har jag känningar men det är inget större hinder. Borta över natten...nästan...jag kan springa i alla fall. Illiotibial
8 Answers · 317 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
jogga länge eller snabbt?By Funbeat user
Tjo En fråga: Vad är bättre, att jogga länge i ett lägre tempo eller jogga en kortare tid med högre tempo? När jag joggar ca 6min/km orkar jag 4-6 km men om jag joggar ca 8 min/km så orkar jag snarare 8-10 km... Vilket skulle ni då säga är att föredra? Ja
6 Answers · 297 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Resorb - när, var, hur?By Funbeat user
Var till apoteket idag och köpte resorb för jag tänkte ta ett långpass imorgon på 20-21 km. När ska man dricka det, hur lång tid innan? Ska man dricka det under tiden man springer kanske? Hur mycket dricker ni av det?
 · 
44 Answers · 6,172 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Halvmara? By Funbeat user
jag är så sugen på att ge mig i kast med en halvmara, bara för att det vore en sån seger (nämnde en halvmara för min smbo för ett halvår sen och han bara skrattade...) och något härligt att jobba för. Jag lyckades ju springa en mil här nyligen och vill ha
 · 
22 Answers · 1,157 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Finspångare, se hit.By Funbeat user
Finns det någon Finspångare där ute, som kan något om längderna på spåren i skogen på Nyhem? Exempelvis är jag väldigt nyfiken på det blå varvet som börjar ungefär vid vattentornet och slutar vid grusplan. Hoppas på svar.
3 Answers · 328 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Obefintliga magmuskler! 🙁By Catharina Brattlin
Hjälp! Mina magmuskler has ceased to be! Efter att ha tränat MYCKET sporadiskt genom åren, har jag fått lite fart och tränat hyfsat de sista två åren, och riktigt duktigt i drygt ett halvår. Alla muskelgrupper är nu starkare utom magmusklerna som alltså v
1 Answer · 310 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Skynda långsamt eller köra på max?By Elias Engqvist
En stilla undran och samtidigt förhoppning om att ni står ut med ännu en pulsfråga. Många sådana på sistone har jag sett här på FB... När jag springer känns det som bäst och behagligast då pulsen ligger på ca 180-183. Enligt maxpulsformeln - som många ty
 · 
52 Answers · 2,155 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Blodtryck 100/50By Jonas Täng
Var hos doktorn som tog blodtryck på 100/50, vad innebär det. 100 indikerar väl på att jag liggger på ett lägre blodtryck men vad står 50 för? Vad har ni för blodtryck? Vet ni vad ni hade innan om ni var otränade?
 · 
34 Answers · 5,470 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Hur klarar ni värmen??By Håkan Öhling
Jag har nu ställt in två stycken löparpass denna vecka pga att det varit för varmt!! Är det någon man kan vänja sig att springa i?? Kommer denna vecka bara springa på band, trist men vad ska jag göra??
 · 
49 Answers · 1,857 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Semester i Barcelona...By Funbeat user
Hej, tänkte be om lite tips. Jag ska till Barcelona en vecka (åker nu på torsdag) och undrar om nån här kan tipsa om bra sträckor att löpa på? Helst runt 10K, men alla tips tas tacksamt emot:-) Jag kommer bo nära Parc e la Citadella och Museu Picasso, al
 · 
13 Answers · 855 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
MP3 & mobilhållareBy Funbeat user
Var köper man bra MP3 och mobilhållare som man kan fästa på armen när man är ute och går eller springer?
 · 
35 Answers · 1,605 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Längd på långpassBy Galderma Fritidsförening
Hej Är ute efter lite åsikter om huruvida jag kan springa 14 km på söndag eller inte. Förra sommaren sprang jag några få, kanske tre eller fyra, gånger 12 km som långpass. Sedan blev det inte jättemycket löpning under vintern (1 max 2 pass i veckan) oc
 · 
25 Answers · 1,183 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
VärmetabellBy Funbeat user
Är det någon som har en länk till någon tabell där man kan se effekten av värme på löpningen? Det vore intressant att se en uppskattning på hur mycket sämre man springer i 25 graders värme jämfört med t ex 18.
 · 
14 Answers · 961 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Hur tänka träning vid graviditet?By Funbeat user
Hej alla kloka funbeatare 🙂 Har sedan 3 mån kommit igång med min löpträning på ett bra sätt. Springer utan större problem 5 km och skulle nog orka betydligt längre men tar det lite piano för mina leders skull. Mitt stora träningsmål är att ta mig spring
 · 
13 Answers · 939 ViewsLast post: 17 years ago · Guest
Någon som hänger med... By ellen olsson
... på en liten promenad?? http://www.flixxy.com/el-camino-del-rey.htm
 · 
22 Answers · 1,259 ViewsLast post: 17 years ago · Guest